0 474 visningar

21 svar

Vad är det för svampar!!

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 21:56

Hittade dessa 2 svampar när jag var i skogen, vet nån vad det är?

0

Michael Krikorev

25 sep 2008 kl. 21:59

Ja, jag vet vad det är..

0

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 22:00

Vore tacksam för svar av en som vet….du

0

Enelie, Linköping

25 sep 2008 kl. 22:02

Nr. 2:
Ärggrön kragskivling.

0

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 22:03

Tack för ditt svar

0

"JAS" Helsingborg

25 sep 2008 kl. 22:12

Är det Pudrad trattskivling på första kanske?

0

Michael Krikorev

25 sep 2008 kl. 22:12

Ville bara retas med dig lite, inget ont menat… Vet inte om “Finsmakaren” och “svampstaff” är samma person men ni postar iallfall från samma IP så ni borde sitta på samma uppkoppling.

Ville bara ge igen lite för “svampstaffs” kaxiga attityd i tidigare inlägg med uttryck som “det duger inte på en sån här sajt där man bara ska fota konstigheter..” och så kommer dylika bilder upp här i ditt inlägg ;-).. och “lek ni med ert mykologiska snack så plockar jag…” i inlägget:
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=117280&fnr=1&sok=svampstaff&Start=0&Offset=50&26

Men om ni inte är samma person ber jag naturligtvis om ursäkt, då måste ni iallafall vara sambos?

Det är såpmusseron och ärggrön kragskivling på dina bilder.

0

cicki T Belgien

25 sep 2008 kl. 22:15

Snyggt jobbat Micke!

0

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 22:20

Ja, jag är svampstaffs sambo men jag kan fota mina egna bilder, jag tycker inte om hans sätt och det vet han om, inte acceptabelt beteende alls. Men jag tackar för ditt svar.

0

Michael K

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 22:28

Vem är “nagel i ögat trollet om du nu kan se att jag och svampstaff sänder ifrån samma ip, vore tacksam för svar…

0

Michael Krikorev

25 sep 2008 kl. 22:29

OK! Då ber jag om ursäkt.. det var inte illa menat! Håller med om att din sambos tongångar kan vara lite grova ibland. Fortsätt gärna att fota och fråga om svampar ska du se att dina kunskaper snart växer sig större ;-)

0

Michael Krikorev

25 sep 2008 kl. 22:32

Jag tog bort “nagel i ögat” inlägget.. Det var lite elakt. Kollade IP, men det var ingen som tidigare har postat med samma IP. Har man dynaimiskt IP så får man ett nytt varje gång man kopplar upp sig och går inte att spåra till andra signaturer..

0

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 22:34

Inget att be om ursäkt för, han får stå för sina egna inlägg han gör, jag står för mina. Svampstaff har lärt mig allt jag kan om svamp, men själv är jag som en grävling.

0

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 22:34

Tack

0

svampstaff

25 sep 2008 kl. 23:18

Vafan sitter du här och flörtar med svampkungen på mitt internet:( det blir inga fler svampturer för din del din guldgräverska…skit ochså!

0

Svampstaffs sambo

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 23:25

Du lilla troll, kryp ner under den sten du krälade fram ur,,,,sitter här med den riktiga svampstaff, vad är ditt problem, hittar du inga svampar eller. Du är bara för sorlig, skaffa dig ett eget liv och gå vidare lång in i skogen och kom inte fram mer,,,suck

0

Svampstaffs sambo

cicki T Belgien

25 sep 2008 kl. 23:38

cLägg av! Ta hand om era problem hemma istället. Finns email om ni inte kan kommunicera fysiskt.

0

cicki T Belgien

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 23:46

Slog du i huvudet nån stans lr,,, om du läser allt ifrån början så kanske du fattar resten av alla inlägg, läs vad michael har skrivit lilla du. har du inget bättre att skriva så låt bli, men jag kanske ska skriva ett inlägg och sätta ditt namn så får du se om det känns bra, Svampstaff och jag alias finsmakaren är sambos och skriver ifrån samma ip adress, men ta det du ifrån början så kanske du förstår vad jag menar annars låt bli att läsa,,,ok

0

cicki T Belgien

cicki T Belgien

25 sep 2008 kl. 23:54

Mitt huvud är helt ok. Vad är ditt problem?

0

cicki T Belgien

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 23:54

Vad är det för svampar!!  SVARA  
Vafan sitter du här och flörtar med svampkungen på mitt internet:( det blir inga fler svampturer för din del din guldgräverska…skit ochså!

/svampstaff 2008-09-25 23:18:13
Detta inlägg lilla du kommer inte från min sambo Svampstaff, har redan tagit det med michael och han har redan plockat bort ett inlägg från en som hette nagel i ögat, varför skulle svampstaff svara mig på forumet när han sitter här hos mig,,,, tänds det en lampa nånstans där hos dig eller

0

cicki T Belgien

Finsmakaren

25 sep 2008 kl. 23:56

Jag har inga problem, men om du har så läs inte sånt som du inte behöver svara på, är bara trött på troll och på vissa andra.

0

cicki T Belgien

cicki T Belgien

25 sep 2008 kl. 23:58

orkar inte ens svara, gonatt!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone