Lönen har kommit,fredagar e toppen så vad ska man hitta på för kulinariskt en kväll som denna?? Frysen full med en massa olika goa svampar. Hmm.. just nu står det still men om ni vet att ni ska laga till nått gott till middag ikväll så tar jag tacksamt emot tips!! :)
ps gärna nått vintips åsså
En bit högrev, puttrad länge i rödvin/buljong ihop med morot, lök, vitlök och lagerblad, kryddat med jägarkrydd och salt. Serveras med nykokt potatis, stekt svamp av valfri sort och sås på skyn från pannan. Mums! sa maken igår. Själv åt jag biffar på blandsvamp med gräddsås(veggis).
Fyllda pitabröd är gott som lite fredagsplock. Fräs ihop strimlat nötkött/viltskav med lök och favoritsvamp. Värm pitabröden och fyll med strimlad sallad, fina rödlöksringar, tomatskivor och kött/svampröran. Toppa med en vitlöksdressing, köp färdig eller sväng ihop själv av yoghurt o vitlök, sist tryck i några fefferonis.
Ja, du. Jag sitter också och fndear på vad vi ska äta ikväll. Annars brukar det inte vara ngt problem för vi äter alltid tacos på fredagar, men det blav tacos i onsdags ist.
Funderar på potatisgratäng, trattkantarellsås och något stekt kött. Få se vad som erbjuds i affären när det gäller köttet. Brukar alltid köpa det dom är extrapris.
På bolaget brukar det ju inte vara rea, men kan rek ett billigt rödvin som är mkt värt sitt pris. UMBALA 128 kr för 3l.Annars om du vill ha en flaska rek jag CLUB PRIVADO Rioja, en reserva under hundringen.
Ha en trevlig fredag!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.