0 339 visningar

12 svar

Tappat sugen

Brenko

26 sep 2008 kl. 15:16

Vad hände? Jag vaknade idag och ville inte plocka svamp. Suget kom inte heller senare.

Jag är nog mätt för i år. Massor med svamp i frysen och mängder med torkad trattis. Så där är jag med allt.. håller på med något maniskt i några veckor, sen tappar jag gnistan och slänger mig över något annat.

Ha det så bra alla, vi ses nästa år! :D

0

Örjan.J Ångermanland

26 sep 2008 kl. 15:21

Jag har just fått sugen. Så Brenko häng på o hitta Goliatmusseronen

0

Meriona, Trollhättan

26 sep 2008 kl. 15:24

vitaminbrist?

0

Jan A, Uppsala

26 sep 2008 kl. 16:13

Du måste planera ditt liv bättre Brenko och inte slösa bort tid och frys- och burkutrymme med andra klassens svamp som K-J och trattis. Det finns andra och bättre mål att sikta på!

0

Brenko

26 sep 2008 kl. 17:00

Hmpf. :)

Jag är helt övertygad att det är slut för min del i år, såvida inte det blir en blöt och frostfri senhöst, för då vaknar jag nog till liv framåt novemeber/december igen.

Nu blir det renoveringar och musikskapande framöver. Jag kan inte göra flera saker samtidigt, och sörmlandsskogen har tagit för mycket tid, och jag är mätt i sinnet nu. :)

I bästa svampstaffstil avslutar jag med en skrytig bildserie av redan visade fynd.

0

Brenko

26 sep 2008 kl. 17:03

...

0

Ola H / Kil

26 sep 2008 kl. 18:24

Inte att undra på Brenko, att du tröttnar menar jag. Om jag skulle gå igenom en sådan röra som du har på bordet så skulle jag nog inte vilja se svamp på ett bra tag.
:D

0

Kurt

27 sep 2008 kl. 05:26

Man kan ju naturkigtvis inte släpa hem obegränsade mängder med svamp. Men då kan man ju i stället passa på att ta med sig någon mindre svampkunnig person ut i skogen och undervisa och dela med sig.

0

Helena i Lund

27 sep 2008 kl. 06:39

Hoppas du får skapat både takbjälkarch truddelutter Brenko, och att du får tillbaka hungern igen! (I ärlighetens namn håller jag med Meriona… definitivt nåt som fattas! ;))

0

Brenko

RasBohlin

27 sep 2008 kl. 21:27

Om du inte redan dragit dej tillbaka för i år, så kan du väl droppa ett mejl på ras_j@musician.org! Fick för mig att du gillar bra musik! ;)

0

Katarina

28 sep 2008 kl. 00:09

Brenko, vad har du för matta i köket och när är ditt hus byggt?

0

svampstaff the king:=)

28 sep 2008 kl. 06:39

VI KANSKE HÖRS NÄSTA ÅR BRENKO!suget är tappat här oxå?likaså utrymmet för mer svamp!

0

Brenko

29 sep 2008 kl. 14:56

RasBohlin: Tack! Jag droppar ett mail, vi har säkert en hel del att diskutera… :D

Katarina:Huset är byggt 37, och det är ingen matta, det är ett linoleumgolv med styvt underlag som man lägger ruta för ruta. Marmoleum heter det.

Jag hittade sotvaxing som jag letat efter hela hösten idag. Och det när jag var ute med hunden, bakom huset! Ett ofrivilligt, men roligt, återfall.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone