Vad hände? Jag vaknade idag och ville inte plocka svamp. Suget kom inte heller senare.
Jag är nog mätt för i år. Massor med svamp i frysen och mängder med torkad trattis. Så där är jag med allt.. håller på med något maniskt i några veckor, sen tappar jag gnistan och slänger mig över något annat.
Ha det så bra alla, vi ses nästa år! :D
Hmpf. :)
Jag är helt övertygad att det är slut för min del i år, såvida inte det blir en blöt och frostfri senhöst, för då vaknar jag nog till liv framåt novemeber/december igen.
Nu blir det renoveringar och musikskapande framöver. Jag kan inte göra flera saker samtidigt, och sörmlandsskogen har tagit för mycket tid, och jag är mätt i sinnet nu. :)
I bästa svampstaffstil avslutar jag med en skrytig bildserie av redan visade fynd.
RasBohlin: Tack! Jag droppar ett mail, vi har säkert en hel del att diskutera… :D
Katarina:Huset är byggt 37, och det är ingen matta, det är ett linoleumgolv med styvt underlag som man lägger ruta för ruta. Marmoleum heter det.
Jag hittade sotvaxing som jag letat efter hela hösten idag. Och det när jag var ute med hunden, bakom huset! Ett ofrivilligt, men roligt, återfall.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.