Idag bestämde jag mig för att prova fiskelyckan på ett ställe i centrala HBG som heter Västhamnen, det brukar inte vara bra på morgonen men sista tiden så har det varit en del Makrill och Sill & Tors brukar det alltid bli men idag blev det tji, ja FF blev jag inte 4 små blev det, en tånglake, en torsk, en bergsgylta, hona och en krabbtaska, störst var krabban på hela 12cm. :) Polaren ringde, bor i Ramlösa (uttalas = rammlöösa)ville ha lite hjälp, ok far dit och efter hjälpen så tar vi en runda i Ramlösa Brunnspark, korgen är med men inte kameran!!. Jag vet sedan gammalt att det kan finnas en del roligheter i svampväg här, nere i åravinen finns det Stor lökbrosking och oj vilket ställe vi gick på men inte nog med det när vi var på väg uppför branten mot söder, alltså norrsluttning så gick vi på, det kommer på bild :))))))
O!! Jan det är jätte synd om mig, min bil skar och det kostar 80 000:- att fixa så det blir inget med det, så nu ska jag bli Volvo ägare och så har jag en hälsena som krånglar skall opereras “inom 12 mån” och linkar som en skadeskjuten kråka, det är en strapats varje gång jag skall ut i skogen och dit blir jag tvingad av en konstig drift inom mig. Så inte sist och inte minst så fastnar jag vid datorn hela tiden och måste snacka en massa på detta forum. Skjut mig, men vänta tills konjagare är slut! :)(()))
Det är så länge sen du sabbade bilen JAS, så DET kan du inte få tröst för längre - men Vovlo, en ‘vindöv Vovlo’ hade vi ett extrabarn som talade om - ska du ha en sån? Och din kroppsliga reparation - vill inte skryta - men DEN är en ren bagatell!
Ha det bra, så länge du har nåt kvar!
De svarta smakade gott förstår jag:) Grattis!
En fråga:
Äter du Bergsgylta?
Jag har fiskat den i Bohuslän men där anses den som oätlig och används till bete.
Jag tycker i alla fall synd om dig med hälsenan men varför måste du vänta så länge?
Vårdgarantin?
...bara ett tips:
http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3291
Tur före mig att jag bor så långt bort så jag inte är i närheten på måndag:))
Kolla upp bara så att det verkligen behövs en operation.
Jag fick ett knä totalförstört för ett år sedan och har knappt kunnat gå i skogen. (s.k. titt-håls-kirurgi)
Nu visar en studie att det är helt onödigt med sådana operationer och att det funkar med sjukgymnastik.
Liten varning, kanske.
Det kan bli sämre om man har otur.
angående svart trumpetsvamp.
Har den för vana att växa så brant till att i det närmaste får ligga och plocka ?
Jag hittade en gäng idag läste att du tycker man ska torka dom , mängden jag hittade är inte stor och jag vill gärna smaka den.
Vad gör jag lämpligast då ?
mvh
Jag såg att de har den sortens kniv på Jula, om du har den butiken i närheten. Priset där ligger på 159:-
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.