0 428 visningar

16 svar

Stort öra !

Robban O-hamn

27 sep 2008 kl. 00:44

Försöker igen med dessa bilder.
Hur stora kan dessa bli.(Haröra?).
Första två bilderna är samma grupp.
Tredje är en annan grupp tre meter vid sidan. Plockade trumeter i Ek snår där dessa stod.

0

Jan A, Uppsala

27 sep 2008 kl. 01:10

Jag har i år plockat (nästan) 14 cm höga öron. Det är nog de största/längsta jag sett och de växte i tidigare betad kalkgranskog/ängsgranskog med bl.a. hassel.

0

Robban O-hamn

27 sep 2008 kl. 07:41

Va äter du dom. eller är det för något annat du plockar dom Jan ?

0

Jan A, Uppsala

27 sep 2008 kl. 07:47

Ja, nåt annat; visa upp några för intresserade.

0

Robban O-hamn

27 sep 2008 kl. 08:17

Jaha! men det kan jag förstå. Tycker den är lite kul att se. Även Barr klubbsvamp. Här ser jag dom i regel
i äldre skog. Dom på bild är mer ett undantag för där gick skogsbranden fram 1984, plus/minus ett år.

0

Jan A, Uppsala

27 sep 2008 kl. 08:27

Om det är Hammarsebo du menar så var det i augusti 1983.

0

Robban O-hamn

27 sep 2008 kl. 08:51

Helt rätt Jan. Där är det även ett område som blev nationalpark efter
branden. men faktiskt har jag aldrig gått in där för det är rena djungeln, behöver typ en röjsåg om man ska gå in där. Men i ytter områdena va där branden drog fram
finns det mängder med svamp och andra växter.

0

Kanin öron

Robban O-hamn

27 sep 2008 kl. 09:08

Fick två nya i familjen i Torsdags kväll..

0

Kanin öron

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 11:33

Skratt vi har oxå fyra par Hermelin-kaninöron, Inga & Edgar…äter ej svamp…barnen har försökt att mata med kantareller och stolt fjällskivling, men inget passade…

0

Kanin öron

Jan A, Uppsala

27 sep 2008 kl. 11:51

De är finsmakare, äter nog K-J och goda kremlor!

0

Kanin öron

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 11:58

Då ska de få mandelkremla i em ;=)

0

Kanin öron

Robban O-hamn

27 sep 2008 kl. 12:32

Ärligt så va ja lite emot kaniner, så jag har mest funderat på svamp till kanin.

0

Kanin öron

Jan A, Uppsala

27 sep 2008 kl. 13:11

Dillkött på kanin är gott! Men stekt med svamp går nog också ner!

0

Kanin öron

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 13:38

Jag gillar oxå kanin, dillkött har jag inte provat…

0

Robban O-hamn

27 sep 2008 kl. 16:27

Får väll se om det blir skinka till jul.

0

Robban O-hamn

5 dec 2008 kl. 20:08

Får ta upp denna igen för det blev 2 st till nya kaniner i natt. Då kastrerade vi hanen (Snickers) för 20-25 dagar sedan, men vi kom inte i tid. Det gjorde snickers. Måste typ varit första gången dom han prova på, så blir det ungar. Får ta bilder lite senare, vill låta dom va ett par dagar. Men ungarna är ca: 4 cm stora som en tumme ungefär. En är rosa i skinnet en är svart, det är allt vi vet just nu.

0

Robban O-hamn

9 dec 2008 kl. 19:15

Så första försöket till bild genom buren. En Grisrosa till vänster sträcker på sig över den andra, syns dåligt då den är mörk.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone