0 3817 visningar

8 svar

Plocka svamp i Gävle

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 13:40

Hur är det? Sägs det fortfarande att det skall undvikas? Har just nu gäster som pluggar där och de har hört “på stan” att det icke är lämpligt?! Åsikter?

0

Boman

27 sep 2008 kl. 18:33

Titta in på Strålskyddsinstitutets hemsida, där bör du hitta info.

0

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 18:36

Kvinna med koll ;=) Tack för tipset!

Förresten, var hamnade ni för svampplockningen idag?

0

Boman

27 sep 2008 kl. 19:47

Har lämnat rapport. Vi åkte till Pålamalm/ Hanveden. En riktig skog, gammal och utan ris på marken efter skogs(van)vården. Bara enstaka vildsvinsbök, inte detta plöjda yta som i “våra” skogar. Många liter trattisar är nu på tork;-) Hade 3 fulla korgar med hem.

0

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 19:52

Såg din rapport & upptäckte att jag har rapporterat mina svampar i Södermanland istället för Uppland…inte lätt att vara utsocknes här i gränslandet ;=) tacka vet jag mina hemtrakter…där är det en stooor sjö mellan Västra Götaland & Östergötland ;=)

0

Boman

27 sep 2008 kl. 19:54

Och du var från vilken sida?

0

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 19:59

Den rätta ;=) från Hjo, dvs Västergötland (Västra Götaland låter urfånigt)...eller menar du här i Stockholm? Jag bor i Åkersberga, mot Vaxholm och det skall rapporteras i Uppland (tur att min gamla geografilärare inte ser detta - eller min son…)enligt alla rapporter. Pinsamt, men jag vet inte riktigt var gränsen går…

0

Boman

27 sep 2008 kl. 21:23

Menade vilken sida om sjön där borta;-) Jo, gränsen går ju här någonstans mellan Uppland/Södermanland

0

Annette L, norr om Sthlm

27 sep 2008 kl. 21:26

;=)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone