0 287 visningar

9 svar

Någon som har problem med män?

Katarina

28 sep 2008 kl. 00:04

Försökte få honom att äta blek taggsvamp idag men icke, för ca två veckor sedan blomkålssvamp men det fanns inte på kartan. Gula kantareller ska det vara, observera gula, med lite motstånd så funkar trattisar men gissa vem som blandade in någon form av spindelskivling under vår tur idag?

0

Robban O-hamn

28 sep 2008 kl. 09:02

Han kanske är trött på svamp!:)

0

Inget problem

Boman

28 sep 2008 kl. 09:38

Inget som helst problem. Jag är jag, han är han. Vi gör båda vad vi vill, frivilligt ihop oftast. Han äter kött som jag, oftast, lagar fast jag är veggis. Varför skulle din man behöva äta allt du äter?

0

Inget problem

Annette L, norr om Sthlm

28 sep 2008 kl. 09:41

Låter som om han gör sig bäst hemma, ätandes skratt jag får inte ut min man i skogen, mer än om den ligger i anslutning till ett utslag på en golfbana ;=)

0

Katarina

KArin Hedén

28 sep 2008 kl. 11:50

Pröva att blanda ut kantarellerna (de gula) med blek taggsvamp. Samma konsistens och den bleka taggsvampen tar smak av kantarellerna. Bra vid begränsade fynd…

0

Katarina

Nilla59

28 sep 2008 kl. 12:51

Min man äter också bara kantarell och trattkantarell. Men det är ju upp till honom. Tänk om han gillade att fiska och du inte gillade fisk inte skulle du äta det då, eller? Däremot reagerade jag på meningen. Gissa vem som blandade i…....under VÅR tur idag.
M.a.o han följer med dig på svamptur trots litet intresse. Det är ju fantastiskt, vilken karl. ;o) Du får se det positivt det blir ju mer god svamp till dig.

0

Katarina

Katarina

28 sep 2008 kl. 19:04

Han gillar bara jakten, egentligen tror jag inte att han är vidare förtjust i kantareller heller men han måste ju äta dem eftersom han vill ut i skogen.
Jag ska försöka göra som du Karin föreslår, blandar ut dem med de gula.

0

Katarina

Lena i Nacka

28 sep 2008 kl. 19:09

Ja, min gubbe såg ut som om jag försökte servera gift när han fick svarttrumpetsås första gången. Men nu har han lärt sig och äter det jag serverar. Det går inte att ha med honom i skogen för han tror att han hittar överallt utan karta och kompass.

0

Katarina

Katarina

28 sep 2008 kl. 19:20

Mitt problem är att det är maken som hittar, han som inte vill äta dem. Att utöva jakt i Sundbyberg är ju då inte okomplicerat så vi får nöja oss med svamp:)

0

Katarina

GretheF Skåne

28 sep 2008 kl. 19:36

Min gubbe tyckar om att jag kör 90 knyck genom ett skogsområde på en 90 väg forstås det är hans svamptur

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone