0 333 visningar

4 svar

Är den stora sämre?

Helena i Lund

29 sep 2008 kl. 16:14

Jag hittade stor lökbrosking igår! Trampade runt på trattjakt, och plötsligt luktade det vitlök, mmmmm! Jag hade trampat på några smala trådiga svampar med svart “stjälk”, och tänkte på JAS’s bilder för några dagar sen! Dom är nu torkade, och jag längtar efter att få prova. Det står i min ena svampbok att den stora inte är lika bra som den lilla, vad säjer ni som provat? Hur mycket ska man använda? Jag hittade inte så himla mycket, och vill inte slösa bort dem på att provlaga… Det blev några liter präktiga trattar fresten!

0

Helena i Lund

29 sep 2008 kl. 17:44

Ingen som kan svara? Jag börjar bli hungrig… ;) Jag får laga middag utan lökbrosking, sparar den till en annan dag!

0

Jan A, Uppsala

29 sep 2008 kl. 17:50

För att du inte ska svälta ihjäl; de är lika bra!

0

Helena i Lund

29 sep 2008 kl. 17:51

Tack tack Jan A! Jag får asa mej ut i köket nu!!

0

Helena i Lund

29 sep 2008 kl. 19:03

Mmmm det var jättegott, och det doftar fantastiskt från mina lökisar! Tog några torkade, lät dom puttra i skyn från pannbiffar, nästa gång ska jag blanda ner dom i köttfärsen! Såna vill jag plocka fler!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone