0 387 visningar

6 svar

Fjällig taggsvamp

Örjan.J Ångermanland

29 sep 2008 kl. 22:06

Jag har ju läst om den. Den verkar ingen höjdar. Men finns de nån som har tipps på hur man tillreder den så vore ja glad. Kan hämnta ganska mycket, för hela byn.

0

"JAS" Helsingborg

29 sep 2008 kl. 22:08

Saltsvamp, typ sillinläggning skall vara ok. sägs det, har inte provat själv.

0

Örjan.J Ångermaland

ÖJÅ

29 sep 2008 kl. 22:09

Jag vill medela er nu att händanefter ser ni mej som ÖJÅ
De blir ju så mycket å skriva.

0

ÖJÅ

29 sep 2008 kl. 22:14

Tack för det JAS” Helsingborg
Det är precis som pepparriska då.

0

"JAS" Helsingborg

29 sep 2008 kl. 22:21

Läste i någon av mina svampböcker att- skall man överhuvudet taget ta tillvara denna svamp så blir det som saltsvamp/sillinläggning. Det är allt jag vet men du kan säkert söka på nätet. Och om du klickar i rutan för din signatur så kommer den automatiskt upp, du behöver alltså inte skriva den varje gång.

0

ÖJÅ

29 sep 2008 kl. 22:39

Ja jag ser o förstår. Är de därför vi här ikring kallar dem för ko-blajor

0

Kurt

30 sep 2008 kl. 14:54

Ta ett mindre exemplar och prova och stek, de har mycket dominerande smak men den är faktiskt inte så dum när man vänjer sig. För inläggning räcker det med avkok, man behöver inte salta den. Jag tycker att den fungerar bra som inlagd i ättika också.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone