Skärholmens gård, kl 10 på lördag den 4/10, med Micke K. Arr. Skärholmens hembyggdsgård. Kostnad 50:-
Kan tyvärr inte gå med, vill men är upptagen av annat som inte går att flytta på. Men det var väl flera här som bor i krokarna där.
Det var bara en närpromenad i området mellan Sätra och Skärholmen. Vi hade tur med vädret men fann inte så mycket svamp. Lite ströfynd av svart trumpetsvamp, trattkantarell, silkesmusseron, rimskivling, blek taggsvamp, olivsillkremla, tegelkremla. Men tyvärr inga mängder av något av dem.
Det var årets sista svamparrangemang för min del, men nästa år kanske vi får ordna med en “riktig” svampguiden-träff så Mimmi m.fl. slipper drömma ihop utseendet på alla här på svampguiden ;-).
Jag tycker detta låter helt superbt. Träffas kring Stockholm som ligger ungefär mitt i, låter inte tokigt. Sedan vet ju ingen vad som knoppar ut i från denna sammankomst. Va, kul det skulle vara att få ansikten på er alla som agerar på nätet.
Planeringen bör i så fall starta ganska omgående. Är det några som anmäler sig frivilligt till arbetskommittén?
Ja en galen smålänning med lika galen man ställer upp. Eftersom jag tvekar till trean Micke förväntar jag ju mig att du kommer på en svampguidenträff. För övrigt vill jag ni skall veta att Mickael var ute och fotograferade på Kinnekulle för en månad sedan i ösregn, men han hade regnkappa till kameran.
Birgitta!
Tack för det. Först måste vi ju veta hur många och vilka arrangemang som ska skapas. Sedan så får man väl börja tipsa folk om olika alternativ - spec för dem som inte har någon anknytning på något sätt till Stockholm.
Datum måste ju också fastställas.
Det här kan bli riktigt roligt.
Jag ber alla som är intresserade att fundera och komma med förslag.
Det måste nog finnas några kontaktpersoner.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.