0 1119 visningar

29 svar

Svamppromenad i Skärholmen

Boman

1 okt 2008 kl. 11:46

Skärholmens gård, kl 10 på lördag den 4/10, med Micke K. Arr. Skärholmens hembyggdsgård. Kostnad 50:-
Kan tyvärr inte gå med, vill men är upptagen av annat som inte går att flytta på. Men det var väl flera här som bor i krokarna där.

0

BirgittaD

1 okt 2008 kl. 13:21

Ska på dop i Vällingby kl1430 så det blir lite tight, synd det inte var på söndagen i stället,då hade det passat bra inför hemresan.

0

Boman

2 okt 2008 kl. 20:05

Puffar denna!

0

Birgitta D

Geraldine Vällingby

2 okt 2008 kl. 21:17

Kollade in på Klackenbergs bokhandel(Vällingby C) i veckan. Mellan 11.00-13.00 Ska Pelle Holmberg vara där. Själv kan jag inte, ska till landet.

0

Geraldine V

BirgittaD

3 okt 2008 kl. 10:30

Du skall väl ut och plocka svamp förstår jag.

0

Birgitta D

Geraldine Vällingby

3 okt 2008 kl. 10:44

Ja, det är svamskogen som gäller för mej. Dom andra får klyva och stapla ved.

Hoppas att dopet blir trevligt.

Ha en trevlig helg

0

Maric / Arlanda

4 okt 2008 kl. 10:57

Attans att jag missade detta.
Och med Micke dessutom, han som jag ska gifta mig med när jag blir stor :-)

0

BirgittaD

4 okt 2008 kl. 23:34

Hur gick det? Missade ju också för att jag inte kunde köra upp i tid. Däremot träffade jag Pelle Holmberg och hade en liten pratstund med honom. i Vällingby.

0

Nina H, Sthlm norr

5 okt 2008 kl. 12:11

Hade gärna velat, men det var för långt att köra.
Någon som kan rapportera?

0

Michael Krikorev

5 okt 2008 kl. 13:08

Det var bara en närpromenad i området mellan Sätra och Skärholmen. Vi hade tur med vädret men fann inte så mycket svamp. Lite ströfynd av svart trumpetsvamp, trattkantarell, silkesmusseron, rimskivling, blek taggsvamp, olivsillkremla, tegelkremla. Men tyvärr inga mängder av något av dem.

Det var årets sista svamparrangemang för min del, men nästa år kanske vi får ordna med en “riktig” svampguiden-träff så Mimmi m.fl. slipper drömma ihop utseendet på alla här på svampguiden ;-).

0

Maric / Arlanda

5 okt 2008 kl. 13:11

En svampguiden-träff?
F’n vad skoj!

0

Maric / Arlanda

5 okt 2008 kl. 13:39

Frågan är väl bara hur man ska få ihop det med JAS från därnerifrån och Anitha från Luleå och alla!!?
För jag antar givetvis att mötet sker kring STHLM!?
Önsketänkande

0

Nina H, Sthlm norr

5 okt 2008 kl. 15:00

Ja Micke, en riktig Svamp-guíden träff vore kanon! Längtar redan!

0

vem tog kantarellerna?

5 okt 2008 kl. 17:10

ja det vore riktigt roligt!

0

Robban O-hamn

5 okt 2008 kl. 18:36

Varför inte dela på 4 delar.
Första södra sverige
Andra mellersta Sverige
Tredje Norra sverige.
Dessa 3 samma datum eller olika datum, en avslutning i mellersta sverige lite senare.

0

Jan A, Uppsala

5 okt 2008 kl. 19:32

Kanske en egen del för troll också, Robban!

0

Robban O-hamn

5 okt 2008 kl. 19:35

Nää tror inte det.

0

anithau = Umeå

5 okt 2008 kl. 19:44

Jag tycker detta låter helt superbt. Träffas kring Stockholm som ligger ungefär mitt i, låter inte tokigt. Sedan vet ju ingen vad som knoppar ut i från denna sammankomst. Va, kul det skulle vara att få ansikten på er alla som agerar på nätet.
Planeringen bör i så fall starta ganska omgående. Är det några som anmäler sig frivilligt till arbetskommittén?

0

Robban O-hamn

5 okt 2008 kl. 19:49

Jo föresten, troll kan jag skaffa
skjuts ut till Blå jungfrun.

0

Maric / Arlanda

5 okt 2008 kl. 20:38

Jag har iof sig en stor tomt där alla kan tälta på, och svampskogen över vägen.

0

Maric / Arlanda

5 okt 2008 kl. 20:40

Iof sig så har jag gäststuga oxå, men att knyppla in en 50 stycken svameprister verkar lite omöjligt.

0

Maric / Arlanda

5 okt 2008 kl. 20:41

Och stavar som en kratta gör jag oxå ikväll.
Menar - svamperister.

0

anithau

5 okt 2008 kl. 21:09

Om det ska bli något av detta får vi inte ha några tankehinder.
Då går ingenting.

0

Skogs Mulle

5 okt 2008 kl. 21:31

Vandrarhem slukar ofta många personer humana priser o kan ligga nära naturen tex =D

0

Boman

5 okt 2008 kl. 21:39

Boman har vanligen plats för några. 11 pers har övernattat här samtidigt som mest;-)

0

BirgittaD

5 okt 2008 kl. 22:39

Ja en galen smålänning med lika galen man ställer upp. Eftersom jag tvekar till trean Micke förväntar jag ju mig att du kommer på en svampguidenträff. För övrigt vill jag ni skall veta att Mickael var ute och fotograferade på Kinnekulle för en månad sedan i ösregn, men han hade regnkappa till kameran.

0

BirgittaD

5 okt 2008 kl. 22:42

Anitha. Jag ställer upp på att försöka organisera men kan ju inte fixa någon övernattning. Möjligen till mig sjäv i Vällingby.

0

anithau

6 okt 2008 kl. 06:27

Birgitta!
Tack för det. Först måste vi ju veta hur många och vilka arrangemang som ska skapas. Sedan så får man väl börja tipsa folk om olika alternativ - spec för dem som inte har någon anknytning på något sätt till Stockholm.
Datum måste ju också fastställas.
Det här kan bli riktigt roligt.

Jag ber alla som är intresserade att fundera och komma med förslag.
Det måste nog finnas några kontaktpersoner.

0

Mimmi, Mjölby

6 okt 2008 kl. 08:15

Det skulle vara jätteroligt med en Svampguiden-träff! En bra idé är nog att starta en ny tråd, där folk kan få komma med förslag, invändningar och åsikter. Där kan vi ju diskutera datum, plats och annat. Vad kul!

0

anithau

6 okt 2008 kl. 08:57

Helt riktigt Mimmi.
Jag startar upp en, så får vi se.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone