0 372 visningar

8 svar

Fjällskivling?

Geraldine Vällingby

1 okt 2008 kl. 12:06

Visst är den fin, ringen ligger så prydligt brevid.

0

Salasias

1 okt 2008 kl. 12:13

Ja, den är snygg, men jag förstår inte vari “läckerheten” består… Jag tycker inte att den smakar någonting, utan är bara en seg disktrasa…

0

Enelie, Linköping

1 okt 2008 kl. 12:14

Jag håller verkligen med.
Och, vilka fina foton!
Man ser varenda detalj. Jag har aldrig tänkt på att de kan se så mjuka och ulliga ut.

0

Helena S.

3 okt 2008 kl. 21:15

jag älskar allt hos stolt fjällskivling! Så vacker, så mjuk att känna på, och jösses, så god. Jag kan inte tänka mig en godare svamp. Förra året hittade jag många, i år har jag hittat två stycken. Helt underbara stekta i smör, smakar nästan som…pommes frites? Med en ton av mandel…arghlah… Bifogar matporr.

Det vattnas i munnen…

0

svampstaff

3 okt 2008 kl. 21:19

Fan jag hittade ett 15-tal idag som fick stå kvar i hästbetet!! gillar inte smaken tyvärr..

0

Michael Krikorev

3 okt 2008 kl. 21:29

Fina bilder Geraldine!

Visst är den god, också en av mina favoriter.

Stolt fjällskivling

0

BirgittaD

3 okt 2008 kl. 21:36

Underbara bilder. Hittar tyvärr bara för få. Jag får trösta mig med scharlakansröd vaxing. Det blir i alla fall vacker färg på stuvningen.

0

Helena i Sthlm

3 okt 2008 kl. 21:42

Jag vet att det vanligaste sättet att tillreda Stoltisar på är att bara smörsteka dom, med eller utan panering, men borde dom inte bli goda stuvade också, eller blir det våt disktrasevarning då?

0

Fjällskivling? Michael

BaWa

3 okt 2008 kl. 21:55

Härliga bilder Michael!
Vi hittade en del av dem på Gotland, det är lite sämre av dem här uppe men åas så finns det ju trumpet och trattisar i massor ;-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone