Nu är det ju högsäsong att äta det vi plockat i höstas. Kan ni inte skriva in hur ni avnjuter er skörd? Det behöver inte vara några invecklade recept, bara en kort beskrivning. Själv har jag i dag ätit köttgryta med trattkantareller.
Jag har så mycket torkad trattis så jag krossar ner en näve i det mesta! Såser, soppor, köttfärs, fiskrätter. En riktig smakförhöjare! Däremot har jag 4liter förvällda bläckisar i en hink i frysen som jag inte vet vad jag ska göra av. Måste ju använda allt på en gång o vi är ju bara två...
Vi brukar göra klämmackor i smörgåsjärnet. Blandsvampstuvning, philadelphiaost och lök. Allt smaksatt med en gnutta kanel som någon tipsat om i receptavdelningen. Tack för det tipset. Trattkantarellsoppa blir det oxå ofta.
Kollade just att det finns många påsar kvar med svamp i frysen och ett flertal burkar torkad. Det känns bra nu när det ännu känns som en evighet till dess att säsongen börjar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.