har nu varit ute en sväng med Nina H i Norra delen av Bogesund och där var det tämligen tomt på svamp, några bleka taggsvampar, lätträknade trattkantareller & svart trumpet. Vi hade fått för oss att det skulle vara en lämplig skog för stora fynd ;=) Skall man längre ut på Bogesundslandet, eller vad tror ni?
Det är så många som plockar i de bra skogarna, Bogesundslandet, Tyresta mfl. Tyvärr är det rätt tomt överallt. Många svampar verkar ha gjort sitt för säsongen. Kylan tar sitt och djuren och plockarna resten.
Nu regnar det rejält så kanske det kommer upp lite mer höstsvampar.
Som tur är så är “min” skog full av svarta trumpeter, blodriskor och trattkantareller fortfarande…men både jag och Nina H ville så gärna prova en annan skog, men tji fick vi ;=) gick en sväng här hemma när jag kom hem och fick iaf korgen full med trattkantareller. Men jag vill ju hitta rödgul trumpet i år…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.