Känns bra att dom tål en del. Bor i norra Västerbotten, närmare bestämt väster om Skellefteå. I mina trakter kan ju säsongen sluta tvärt om det dimper ner en massa snö, men jag hoppas på snöfritt länge än…..eftersom man tydligtvis kan “klirra” med trattisar i korgen trots många minusgrader. Lysande!!
Det får nog bli mitt nya vinterintresse, att gräva fram trattisar ur snön. Man får ju ångest av blotta tanken att inte få plocka ;-). Ulla: jag instämmer, kul att ha en likasinnad i närområdet. Vad vet man, vi kanske stöter på varandra i nån svampskog. Skulle va trevligt :-)
Jag har plockat trattisar som varit frysta när jag plockat dem och jag har även vid något tillfälle råkat lämna svampkorgen ute över natten så att de har frusit. Svampen har sett utmärkt ut, men jag upplever att de kanske inte doftar lika mycket som vanligt under och efter torkningen. Kan det ha med frysningen att göra?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.