0 178 visningar

9 svar

Svampbyte

Affe

9 feb 2006 kl. 23:51

Kom till att tänka på en sak när jag läste Erik L´s inlägg.
Kan det finnas intresse för att “byta svampar med varann”?
Själv hade jag tyckt det var kul att byta bort lite torkad trattkantarell mot något annat kul. Kanske någon annan som vill byta något annat osv. kanske skulle det vara något eller är det bara en idé som skall förkastas direkt?
Ni kan väl lämna synpunkter på det….

0

Erik. L

10 feb 2006 kl. 12:15

Ja vad kul, jag byter gärna bort mina goliat . Jag har andra sorter också.

0

cobra

10 feb 2006 kl. 12:54

Bra idé, tycker jag, även om jag inte har något att byta!
Tror det kan bli populärt bland alla som lägger upp lager av torkade svampar. De frysta eller konserverade kan ju vara lite svårare att hantera.

0

Affe

10 feb 2006 kl. 13:24

Jamen då sätter vi väl igång då...
Själv har jag bara lager av trattkantarell, intresse av vad som helst i stort sett.

Sen är det ju den praktiska biten, förslag på hur vi löser det?

0

Mossning

10 feb 2006 kl. 13:34

Torkade murklor finns här !

0

Helena

10 feb 2006 kl. 15:36

Jag har under ett par säsonger bytt svamp. Plockar mandelriskor som jag torkar och sen skickar till Jämtland. De finns ju inte så långt norrut och jag gillar dom inte. I stället får jag annan svamp skickad til mej. Funkar jättebra!
Eftersom det har rört sej om ganska stora mängder så har vi använt oss av bussgods för frakten.

0

Karin.

10 feb 2006 kl. 16:24

Man behöver vål inte byta så stora mängder, Det är väl bara att skicka i ett kuvert. Jag har KarlJohan som jag vill byta till T rattisar, Rödgul trumpetsvamp eller Svart trumpetsvamp.

0

Karin.

10 feb 2006 kl. 18:15

Om Mossning har torkade toppmurklor byter jag gärna, du får bestämma vilken svamp du vill ha.

0

Affe

11 feb 2006 kl. 00:33

För min del var det mer menat som “smakprov”, alltså en mindre mängd och inga jättemängder.

Här finns trattkantareller som jag byter mot vad som helst, ätbart givetvis….

Min mailadress så vi kan byta leveransadress:
storfiskarn@bredband.net

0

TOVE

17 feb 2006 kl. 10:05

JAG BYTER GJÄRNA TILL MIG SVART TRUMPET TOPPMURKLA OCH STOLT FJÄLLSKIVLING.
HAR KARL HJOAN TRATTISAR OCH GOLIAT. POSTEN ÄR VÄL ETT BRA SÄTT ATT SKICKA MED

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone