Igår var vi i “min” skog som tillhörde mitt föräldrahem innan den styckades och såldes.
Det brukade krylla av trattisar där och jag hoppades ju att de fanns kvar och mycket riktigt.
Vi hade bara 1 1/2 timme på oss för min sambo skulle iväg o jobba men fångsten blev ändå god och det finns massor kvar att gå igenom som vi inte hann.
Men det blir till helgen.
Visst är skogen vacker?
Här kommer lite bilder.
Hej Anita! Din skog påminner väldigt mycket om “min” skog. Det är som att komma in i en mossbeklädd sal, och man bara väntar på att John Bauers troll o prinsessor ska dyka upp från ingenstans. Så vackert, och så avkopplande att ströva runt där. Mjukt o skönt att gå i mossan också, eller hur?
Diane: Ja det är verkligen vackert.
Naturen är jätteviktig för mig och min familj och man glömmer bort tid o rum totalt när omgivningen får en att trivas :)
AEN: Oh vad gulliga
Ja barn och natur går verkligen ihop men som sagt inte längre stunder, känner så väl igen det där.
Nu är mina barn större och har längre tålamod än innan.
Mina barn på 8 och 10 brukar också följa med på olika utflykter men det bästa dom vet är att fiska och campa i tält en helg på fiskestället.
De brukar själva leta svamp även utan mig när de går med hunden och jag får sortera när de kommer hem haha :)
Vi är ofta i skogen..
Tillhör typisk jaktfamilj och som sagt det är min gamla barndomsskog som tillhörde barndomshemmet.
Sen kan jag ju tillägga att 50/50 var väl överdrivet för jag hade inte spec mycket rense :)
Just nu håller vi på att träna hunden på älg och rådjur så svampen e bara en bonus :)
Vi har en liten Jackie.
Gillar räv och gryt till vårt stora förtret men e också duktig på rådjur.
Älg skäller han inte på men driver i ca 10 min max sen tröttnar han så det är lång väg kvar.
Han tränas i skogen ca 3-4 ggr per vecka i minst två timmar så lite hopp finns ju.
Vildsvin jagar han och ger drevskall på men håller sig på behörigt avstånd och drar sig ur efter en stund
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.