Under en försöksperiod fram till sommaren kommer forumet vara öppet för gratis uppladdning av bilder. Jag vet att många har haft problem med att använda betalnumret så jag hoppas att den här förändringen kommer att underlätta för er.
Nångång före sommaren kommer jag att utvärdera försöket för att se om det även fortsättningsvis är praktiskt möjligt med fri bilduppladdning (främst med tanke på hur stort hårddiskutrymme som kommer att krävas) .
Jag hoppas att förändringen kommer att stimulera till fler uppladdningar av intressanta svampbilder, tester och tillhörande svampdiskussioner!
I väntan på vårsvamparna så premiärtestar jag genom att bifoga en bild på luktvaxing (Hygrocybe quieta) som Ove “vaxing” Unander fann under en utflykt till Korpberget med Södertälje Svampklubb i höstas. En trevlig art med vackert laxrosa skivor och en speciell lukt som liknats vid “stinkflyn” (påminner om ekriskans tycker jag).
Luktvaxing (Hygrocybe quieta), korpberget, Salem. 2005-08-15
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.