Inatt var jag på Svamguiden-träff.
Vi skulle träffas på nån mässa nånstans, och det var några stycken som kom. Enelie och jag hängde ihop och gick omkring och pratade med alla andra. Svampstaff satt i en fåtölj i en liten stuga och drack öl. Brenko stod och pratade om bilar med Jan A. Boman och Gunhild i Kåddis satt på en gräsmatta och diskuterade något. Och Peter, Linköping blev jag lite kär i… :-D
Jag är så pass torsk på Svampguiden att ni hemsöker mig i mina drömmar. Var ska detta sluta…?
Jag har också drömt… det är Svampstaff, som i “tighta hala fästingsäkra kamobyxor” far runt likt en tecknad superhjälte och länsar alla skogar på all svamp! När jag vaknar är det lite vått på kudden… :´( Du Mimmi, är det piller som gäller eller kognitiv terapi? ;) Eller vi kanske bara ska fortsätta vår besatthet?
oj, wow. Jag har också drömt om svampguiden, var det inatt eller igår natt..? Jag drömde att någon rekommenderade att jag skulle koka te på mina torkade svarta trumpetsvampar. Jag var lite tveksam men fick höra att lite chilikrydda i det skulle göra världens godaste te. När det var klart sa någon “det blev svart te” “Ja, det är ju svart trumpetsvamp” sa jag. Minns inte hur det smakade, vågar nog inte pröva i verkligheten!
BRANDBILARNA var fö väldigt blanka och fina, killarna var ok också;-) Risken att jag pratar bilar är ungefär lika stor som att det blir växtprat. Men vilda växter före trädgårds isf, även om jag har en plätt med grönt här hemma. Mest kryddörter och rosor, som inte är mycket att snacka om. Däremot är jag rätt kunnig i djur och natur så det kan jag nog prata någon till sömns med;-)
Måste nog erkänna att svampar, om inte forumet direkt, besök mina drömmar också.
Outsider var ordet sa Bill till Bull! När släkt och vänner VÄGRAR följa med ut längre…. när allt privatliv ställs åt sidan… när som Mimmi sa även drömmarna ockuperas, då är det illa… riktigt jäkla illa…. Det är väl såna nutcases dom helst visar på kanal 5? ;) Hallå, jag drömmer om Svampstaff?!? (Inga hårda känslor Svampstaff hoppas jag! :))
Det var precis det jag mena Helena.
En liten komplimang till alla “maniacs” här på forumet som förgyller ens dag.
Visst är vi lite av outsiders (5:an) när till och med drömmarna svampiseras,såväl maror som de av den mer njutbara sorten.
Visst är det illa..riktigt illa…
Men roligt är det eller hur :)
Visst är man lite halvknasig om man drömmer om folk som man aldrig har träffat?! Alla de som var med i min dröm är ju bara namn på detta forum. Jag har ingen aning om hur gamla de är, hur de ser ut, hur de låter osv. Och ändå spinner min hjärna ihop en helt trovärdig historia, komplett med ansikten, kroppar och röster. Skitroligt, men mycket märkligt!
anithau - Hmmm… Jag ska försöka tänka till.
- Enelie var ganska kort och smal, en rätt späd tjej i 25-30-årsåldern. Hon hade mellanbrunt, halvkort hår, lite page-liknande frisyr, tror jag. Hon hade jeans och långärmad tröja.
- Svampstaff var medellång och hade lite ölmage. Han hade lite dåligt med hår. En sån där “jag är tunnhårig, så jag rakar alltihop”-frisyr. Ganska ljust hår. Han hade jeans och t-shirt. Ca 40 år.
- Brenko var ganska kort, satt & muskulös. Han hade typ militär-fritidskläder på sig. Ganska mörkt, kort hår. Ca 40 år.
- Jan A var en stilig äldre karl (typ 65-70 år) med grått, välansat hår och en liten mustasch. Han var propert klädd. Typ “dressbyxor” och stickad pullover.
- Boman var ganska kort och lite mullig, 40-45 år. Hon hade mörkt halvlångt hår med lugg. Klädd lite som Brenko.
- Gunhild var medellång och smal. Hon var nog 60-65 år och mörkt gråhårig. Hon hade såna där byxor i “tant-material” och en blus med volanger på.
- Peter var lång och normalbyggd. Mörkt hår, inte så kort, men inte långt heller. Lite rufsigt utväxt, liksom. Han hade jeans och T-shirt. Ca 35-40 år.
Då fick jag nog med alla, va?
Inte många rätt om Boman, men kul var det. Tänk så det kan slå fel.
Det halvlånga håret stämmer;-) Förr var det illblått, en period när jag var mer eller mindre punkare, så gammal är jag. Lång, ljus, slank/normal, inga militärkläder utom gubbens grönskjorta ibland. Mest svarta jeans + nån tröja, gärna med ett band på, typ IN FLAMES. Rosa kläder förekommer men sparsamt,rött, knallblått, grönt, mycket svart annars. Kjol använder jag oxå och skor med lite mer klack men inte i skogen. Smink använder jag också. Gummistövlar/kängor, korg+kniv och myggmedel finns alltid i bilen under svamptider. Svidar om bakom bilen, folk får glo om de orkar.
Blev det alldeles fel nu? Hoppas inte det, det kan ge marddrömmar;-)
För något år sedan erbjöd jag mig ställa upp med lokal gratis eftersom vi bedriver konferensverksamhet.
Kanske dags att lyfta frågan igen.
Strax intill oss finns ett motell med humana priser och förbindelse med tåg finns…..jag lovar köra skytteltrafik fram och tillbaka från stationen om ni känner för det.
Tänker fortfarande att vi skulle kunna träffas live Mimmi. För om jag förstår rätt bor du mellan Mjölby och Boxholm. I höst har vi( min man och jag) haft mycket eftersom vi går svampkunskap2 och dessutom signalartskursen med Linköpings svampklubb. Detta känns som en nödvändighet eftersom vi är helt asociala för övriga grannar och vänner denna årstid. Däremot är det aldrig någon som nekar ta emot överskottet av trattisar tex. Jag är i alla fall ganska glad för vi var på barndop i Vällingby i dag och en av gästerna berättade att hon hade fått en ordentlig genomgång av Sofia 8 år om skillnaden mellan skivling, kremla och riska. Hoppet finns.
x fniss x
Svamp kan inte var helt bra alltså hahaha
Tack för den underhållande drömmberättelsen. Och visst har man vaknat och funderat på vad f-n det var man drömmde..som när jag hade ett helt bord framför mig med en massaMASSA kantareller och grät över all rensning.. (måste varit nån bild jag sett här, kanske nån av svampstaffs skrythögar..:)
01.27.. shix!
I natt drömde jag en svampguidenrelaterad dröm. Jag gjorde ett recept på en minisvamppaj från forumet men blev grymt missnöjd, stanningen var så äggig så att den smakade stekt ägg. Samtidigt såg de så goda ut att jag precis skulle göra om dem när jag vaknade.
Pajformarna var exakt sådana Mathias Dahlgren har recept på i sin “Bon Lloc”-kokbok.
Här spånas om en RIKTIG träff!
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=119665&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&16
Måste bara lägga till att jag hade en till svamprelaterad dröm inatt. Jag var på något sorts svampmöte och jag hade min burk med torkade svarta trumpetsvampar med mig. Jag gick och höll hårt i den och alla ville att jag skulle dela med mig till dom. Men jag har inte så mycket att jag kan dela med mig till alla! Det är mina svampar! Vilken ångest. Jösses. Om jag drömmer om dom där svarta trumpetsvamparna en tredje gång så är jag säker på att jag har blivit tokig.
I lördgas drömde jag em en underbart skog med mossar och massvis trattisar och så fort jag böjde mig ner , fick de fötter och sprang ifrån, jag böjer mig ner och flux, svampen två meter ifrån. Jag blev helt svettig. :(
Föreslår nästa års svampguidsträffen med en svampterapeut. Första timmen terapiövningar och sedan ut i skogen för att kolla om det har hjälpt.
Men vem vill bli botad från ett sånt forum.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.