0 336 visningar

13 svar

Näpet littet gäng.

Stefan HBG

4 okt 2008 kl. 11:37

Den här brokiga lilla skaran växte bland ris och mossa i granplanteringen. Kan det vara flåhätta? Någon som vet?

0

Irene A

4 okt 2008 kl. 18:47

Japp, någon variant av flåhätta är det.

0

Sofia, Skåne

4 okt 2008 kl. 22:11

Läcker bild!

0

Stefan HBG

4 okt 2008 kl. 22:21

Tack så mycket å tack igen Irene.
Hade ju nästan glömt bort den här.

0

BirgittaD

4 okt 2008 kl. 22:28

Dom är väl söta och som tur är behöver man ju inte flå hatten, möjligen 1 för att kolla.

0

BirgittaD

Stefan HBG

4 okt 2008 kl. 22:35

Ok,förstod piken. Nä jag flår bara en sort i veckan Birgitta :)
Eller var det ingen pik…...Hmm flåhätta…

0

Stefan HBG

BirgittaD

4 okt 2008 kl. 22:48

Det var ingen pik. dra av översta genomskinliga lagret av hatten får du se. Trodde inte på det själv förrän jag provat.

0

Stefan HBG

Stefan HBG

4 okt 2008 kl. 22:54

Får väl kolla på måndag, låter otroligt

0

Stefan HBG

BirgittaD

4 okt 2008 kl. 23:00

För övrigt är vi ett lustigt gäng. Vem av tittar överhuvudtaget på TV? Verkar som om alla sitter framför datorn (svampguiden) jämnt när de inte är i skogen elle jobbar. Jag spelar dessutom bridge på nätet så datorn skulle jag inte kunna leva utan. Vi (min man och jag) åker dessutom 16 mil fram och tillbaka till Linköpings svampklubb 1 gång/vecka blir 1 gång/ månad framöver. Våra grannar tycker inte vi är kloka, men överskottet på svampen tar de gärna emot.

0

Stefan HBG

Stefan HBG

4 okt 2008 kl. 23:18

TV!!? finns för fa.. inga svampprogram. Nä skämt åsido så känner jag igen det med “tack så mycket för svampen” telefonen ringer ovanligt mycket under svampsäsongen och det är aldrig någon som frågar om kilopriset(massa bensin och engagemang) gratis ska det vara och helst levererat till dörren. Nu svamlar min sambo om något från köket att jag borde
tvångomhändertas….undrar vad hon menar den lilla häx..

0

Stefan HBG

BirgittaD

4 okt 2008 kl. 23:21

LOL = lots of laught.

0

Stefan HBG

Boman, märker ord

5 okt 2008 kl. 08:19

Som sagt, TV?
LOL= Laughing out loud
http://www.computerhope.com/jargon/l/lol.htm

0

Boman

Helena i Lund

5 okt 2008 kl. 08:42

Lmao!!

0

Birgitta D

Helena i Lund

5 okt 2008 kl. 08:44

Förresten, vad händer när man flår en flåhätta?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone