på min promenad idag snubblade jag över ett gäng svarta trumpeter, dock verkade dom farit lite illa då det regnat kraftigt på två dagar,och nätterna varit rätt kalla
frågan är om jag törs äta dom ändå?????
vissa var en smula sega och rejält blöta, doftade gott och friskt och “som dom ska”
äta eller inte äta?
konstigaste var att de inte var helsladdriga,utan bara en liten del av foten,resten var spänstigt och fint
jag gjorde en kompromiss och skar bort det sladdriga, och så äter jag det för mig själv :)
svarta trumpetsvampar är för mig än så länge väldigt sällsynta och det vore synd att kassera så många :(
Jag var ute igår och tänkte precis samma sak som du Nina A, så hukade jag mig av en tillfällighet för att klia på ett myggbett och då hittade jag trumpeter på ett för mig helt nytt ställe:-) Det är verkligen kul och man undrar om inte tomtarna där ute hjälper till lite..
Nej, inga mer rödgula - annat än att jag fått bekräftat att det verkligen växer i min lillskog. EN endaste liten med hatten kvar, annars är rådjuren där och knipsar så fort de kommer upp. Vad korkade de är som inte fattar att det blir mer mat om de väntar lite!!! (^__^)
Funderar hur jag skall kunna “staketa in” dem till nästa år. De borde väl få en chans i alla fall?
Och igår ramlade jag på svarta på ett för mig helt oväntat och nytt ställe…..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.