Hej igen.
Var ute igår för att plocka hem lite gott. Gick dit där jag hittade sotvaxing förra söndagen och visst fanns det kvar. Men alla hade passerat bäst före datum. Hur länge brukar man kunna plocka sotvaxing? De verkar inte trivas i regn men om det torkar upp igen nu i veckan kan man då hoppas på tur? Hur växer dom? Kommer de upp på samma ställe eller måste man leta nytt varje gång man vill plocka just den?
Ja, jag har förstått att den blir övermogen rätt fort. I år är första gången jag plockat den och den har inte varit speciellt angripen. De jag hittade igår hade blivit förstörda av regn, inte insekter. Kollade runt efter andra ställen men hittade inget nytt.
Hade jag förra helgen haft mer att bära i så hade det blivit ett antal kilo. Där växte dom överallt och fanns i alla storlekar. Så just där verkade det växa upp nya hela tiden.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.