Planerar faktiskt en middag helt utan svamp. Kan man göra det?;-) Har nämligen ätit svamp till eller med varenda måltid, tom frulle, den senaste månaden, eller snart två faktiskt.
La ut ett par recept häromdan, också.
med svamp, så klart.
Jag förstår inte hur svampplockare kan glömma bort att äta svamp under svampsäsongen. Vad äter ni nu då?? Jag glömmer bort svamp på sommaren när man grillar mkt och är mkt på utflykter, såvida man inte råkar hitta svamp på utflykterna dvs. Eftersom vi har kolonilott och odlar en hel del ätbart blir maten hos oss öht rätt säsongsbunden.
Buffy!
Eftersom jag var den första som uttryckte mig på det viset, ska jag försöka förklara.
Svamp är gott, för mig är jakten och hamstringen roligast. När jag är ute och plockar svamp, det är jag så gott som varje dag under säsongen, blir jag mätt på svamp via ögonen.Först när säsongen lugnar ned sig börjar min riktiga hunger på svamp, och då äter jag.
Sedan så är jag så barnslig att jag kan stå och titta på alla mina burkar med torkad svamp och känna mig så rik och nöjd.
Jag funderar på att börja slå min fru. Jag har blivit väldigt arg på, och till och med blivit bedragen av tidigare kvinnor i mitt liv, men aldrig har jag lyft en hand. Men nu efter vad som hänt i dag vet jag inte längre.
Jag står i köket och ska göra köttfärssås och öppnar konservskåpet för att plocka fram tomatkross. Vad ser jag? 6 burkar champinjoner??????? Har aldrig haft så mycket finsvamp i alla dess former hemma, och då går hon och köper mer burkchampinjoner än någonsin? Och denna kvinna har jag lyckats skaffa tre barn med. Gode gud, giv mig styrka. :D
Aha, jag förstår! Jag är också mäkta förtjust i att t ex koka sylt och torka svamp till mina förråd. Men kantareller har jag aldrig provat att torka förrän nu i höst, och eftersom frysen jämt är full brukar vi därför under säsong alltid ha kantareller i kylen, att äta efterhand =)
Hmm. Jag tror jag gör en svamprätt av hennes champinjoner, bara till henne.
Men jag kastar champinjonerna i smyg och anväder istället allsköns svamp som är av “mag och tarmretande” karaktär. Då får hon ett kännbart straff, och kommer av sig självt sluta köpa champinjonburkar om man ska tro Pavlov.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.