0 418 visningar

11 svar

Engelsk svamp

Brenko

5 okt 2008 kl. 21:04

Satt och googlade lite och ramlade in på ett engelskt svampforum, och hittade en rolig identifikationstråd. Ni som spenderat lite tid i England kanske vet att deras starkaste sida inte är byggnadsteknik, renoveringar och hanteringar av fuktskador..

Komiskt, och så typiskt engelskt på något sätt.

Detta är alltså en bild från ett badrum. :D

0

Robban O-hamn

5 okt 2008 kl. 21:08

Ärligt så vet jag inte vad jag ska svara????

0

Nina A

5 okt 2008 kl. 21:14

hu….så läskigt!!hur mycket annan mögelsvamp lär det inte finnas då...rys

0

Sofia, Skåne

5 okt 2008 kl. 21:30

LOL!!!

0

Boman

5 okt 2008 kl. 21:42

Bodde på hotell i centrala London, en decemberhelg.I Badrummet hade vi någon sorts svamp också, inga hattar med tydlig svamplukt och en mörk massa i ett hörn.Samt “isbjörnar” i sängen och i garderoben, hu-så kallt det var!

0

Amerikansk svamp

RasBohlin

5 okt 2008 kl. 22:08

Kanske denna kan passa i sammanhanget! =)

0

Amerikansk svamp

Tina Nordberg Kolsva

6 okt 2008 kl. 11:12

Det var det häftigaste berätta om den RasBohlin.I en lägenhet/hus?

0

Anita

6 okt 2008 kl. 11:26

Det fanns en tid då jag pendlade mellan Sthlm och Bristol i mitt arbete jag hade då.
På varenda krog jag sjöng på så hade dom heltäckningsmatta på toaletterna och inne på krogarna.
Otroligt äckligt.
Jag blir inte alls förvånad om den bilden Brenko satte in är just från ett hak i Bristol eller Birmingham.

0

Vilka är det då?!

Hans v E

6 okt 2008 kl. 11:53

Ingen verkar intresserad av vad det är för arter, men jag tror det är sköldingen Pluteus olivaceus och blek eller vanlig ostronskivling.

0

Vilka är det då?!

Anita

6 okt 2008 kl. 12:15

Jag har väldigt svårt för arter och kan inte så mycket ännu.
Bara om de vanligaste matsvamparna men även de gör mig osäker ibland.
Nybörjare som jag är så blev jag väldigt glad över detta forum då alla svampar går att hitta under svenska benämningar.
Men jag vill lära mig mer… mycket mer :)

0

Vilka är det då?!

RasBohlin

6 okt 2008 kl. 13:33

Tack för det Hans! Tänkte också spontant på ostronskivling då jag först såg bilden!

Här kommer texten till bilden:

NY Jet Westbury apartment complex shut down
Jets defensive Kenyon Coleman’s family had to leave their luxury apartment at Archstone Westbury because of mold, Newsday reports. Wife Katie Coleman and their kids, ages 2 and 3, developed a cough after they moved into the development. “But,” Newsday reports, “she got a clue that something was really amiss when she saw a massive mold mushrooming on a windowsill in her three-bedroom apartment.” Rents at the 21-building development range from $2,400 for a one-bedroom unit to $3,400 for a three-bedroom unit. The company had a mold problem at a complex in Florida in 2003. As a result of a suit, the development’s 800 tenants received a $25 million settlement.

Jag tycker ju förstås det är lite oförskämt att kalla den misstänkta ostronskivlingen för mögel!!! =)

0

Vilka är det då?!

Eva K

6 okt 2008 kl. 14:12

Ja, det är verkligen oförskämt.
Det är ju en fönstertittare!!!!
En stalker kanske. Vem är mest oförskämd eg?

:D

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone