söndagmorron,kanonväder.nu bär det till skogs.hade nägon konstig känsla på vägen.in i skogen och börjar leta trattisar.det går trögt.helt plötsligt går en hel arme älgflugor till våldsam attack.dom letar sig in överallt.bäst som jag vevar och fäktar tappar jag balansen och dråsar ner i ett jävla kärr.blir naturligtvis dyngsur och beger mi mot bilen med en i stort sett tom trattiskorg.ca 300 meter från bilen kommer nästa käftsmäll….. jag lyckas trampa i ett jordgetingbo.springer mot bilen med getingarna hack i häl.otroligt nog klarar jag mig undan med 3 stick.men nästa helg är jag ute i skogen igen,och då är det jag som har korgen full.man kan ju inte ha flyt jämt.
Jordgetingar har stuckit en innan man hunnit slå ihjäl dem. De är inte ute och letar efter mat när man råkar på dem, de har farit ut för att skydda boet. Men det är bra om man klappar till dem när de sticker en, annars sitter de gärna kvar och sticker en igen =/ (Jordgetingar är f ö inte en särskild sorts getingar, de har bara sina bon i jorden, därför råkar man oftare störa dem än andra getingar när man är ute o går.)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.