Fick order att göra pasta med svamp och bacon sås i dag. Ut fort som tusan efter fyra. Men hittade nästan bara Trattisar och någon
vanlig kanarell. Plus några andra
som såg så fina ut där dom stod.
Men vet inte redigt vad det är.
Du fick väl ihop mer på 1 tim. än vi fick på 5tim, men nu verkar det hända lite i Skåneskogarna. Måste jobba ett par dagar, (Phuuu)men i slutet på veckan så bär det av igen. Det är svaår att säga vad du har på de suddiga bilderna men 1:2 ser ut som en Pluggskivling men det är en vild gissning. RasBohlin har säkert rätt på 2.2an. Men den svåraste är ju 1.1an den kan jag inte:))
Ja jag tittade lite på JAS när han kastade sig över Trattisarna i lördags. I dag var jag i 180 årig
skog. Det är som du skrev i en annan
tråd så man kan gå barfota på mossan. Men ingen risk för kalhygge
här, är nationalpark. Fårhagsbeget.
Men har aldrig sett en människa där.
Kolla här = Fakta naturreservat:
Områden som behöver skyddas och vårdas p g a sin säregna eller värdefulla natur och områden som är av stor betydelse för friluftslivet, kan avsättas som naturreservat. I länet finns 150 naturreservat inklusive naturvårdsområden (juni 2004), varav ett är kommunalt: Gränsö i Västerviks kommun. Totalt omfattar de drygt 41 000 ha, varav 20 000 ha är vatten. 57 av reservaten ligger på Öland.
Naturreservat avsätts både på statlig och enskild mark. Oftast utgår ersättning till markägaren eftersom naturskyddet inskränker möjligheten till skogsbruk. Skyddsföreskifterna varierar från område till område. Jakt är oftast tillåten i länets reservat och i vissa är även skogsbruk tillåtet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.