0 474 visningar

4 svar

Hjälp med ID tack

Diane

7 okt 2008 kl. 14:38

Hej alla! Jag var ute bakom huset o tömde balkonglådorna, och då hittade jag de här “små vännerna”. Vad kan det vara som växte bland trädgårdsavfallet?!

0

ÖJÅ

7 okt 2008 kl. 15:33

Ja tänker du äta dem så råder jag dig o vänta på nån blå Men för mej som amatör ser det ut som nån skivling. (kanske musseron).

0

Diane

7 okt 2008 kl. 15:39

Går de o äta så springer jag ut o plockar in dem!! Jag har inte vågat smaka på dem heller. Det vore ju en fantastisk tur om det skulle vara någon ätlig musseron. Som jag har letat i skogarna runtomkring, och så kanske jag har dem i trädgården?! Jag avvaktar o ser ifall någon “blå” kan tala om vad det är. Tack för ditt svar.

0

Jan A, Uppsala

7 okt 2008 kl. 15:59

0

Diane

7 okt 2008 kl. 16:08

Tack för snabbt svar, jag återkommer med fler frågor inom kort!! Hej svejs

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone