Min son har berättat för mig att studier visat att när man kommer till ett hinder så går man nästan alltid till vänster om det (om det är fritt på båda sidor), till slut kommer man då i en cirkel. Om detta stämmer vet jag inte, men det hade det fått höra i skolan (fråga mej inte i vilket ämne).
Inte vet jag vad det beror på men oavsett hur jag snurrar och virrar efter svamp i skogen så brukar jag återkomma till utgångspunkten ganska exakt, som i en större cirkel. Det gör att jag inte oroar mig för att gå vilse. Har ju iofs kompass i obekant skog, karta om det finns också.
Det har hänt att jag stött på “hinder” typ kärr som fått mig att gå i en stor cirkel utan att veta om det.
Man upptäcker det ju inte förrns man är tillbaka vid utgångspunkten.
Gjorde om konststycket flera gånger på samma plats så det måste vara något med just den skogen.
Jag går ofta i cirkel högerut, och min högra sida är lite klen, så det är väl vänsterfoten som driver på!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.