0 345 visningar

8 svar

Vilse...GPS..

Titti

8 okt 2008 kl. 08:24

Hej på er alla svampisar!

Här är en som älskar skogen och SVAMPEN! Men jag har INGET lokalsinne. Har jag klivit ur bilen och vänt mig om så e de kört..
Ge mig tips är ni snälla på riktigt bra GPS att använda i skogen. Kanske det fungerar att knappa in svampställen man funnit också...

Priset är ju inte oviktigt det heller…

Så ge mig nu era bästa tips och råd!

0

Madde Småland

8 okt 2008 kl. 08:35

Hej Titti.
Skriv in gps i sökrutan så får du upp tidigare frågor om det. Där hittar du en del förslag på vilka sorter du kan kolla på.

0

fyffes växjö

8 okt 2008 kl. 08:47

Jag använder min mobiltelefon, en Nokia N95. Det finns ju många telefoner nuförtiden med GPS och då får man ju allt i en apparat.

Begagnade mobiler brukar falla ganska snabbt i pris, många vill ju ha det senaste… och då kan man ju kanske hitta ngt inte allt för dyrt.

0

fyffes växjö

8 okt 2008 kl. 08:53

dessutom innehåller ju vissa modeller riktigt bra kamera, N95 är ingen ungdom längre men med 5Mpixel som det är i den kan man iaf ta hyfsade svampbilder till forumet… :-)

0

EG

8 okt 2008 kl. 09:16

Skönt att höra att det finns fler med dåligt lokalsinne

0

The king of natur

8 okt 2008 kl. 12:33

En som funkar bra för både bil och natur är Garmin Nuvi 205. Finns möjlighet att lägga in fritidskartor. Skydda den bara från fukt när du är ute, t.ex ha den i en plastpåse. Lätt att förstå sig på.

0

Ulf

8 okt 2008 kl. 13:48

Det var en lätt fråga: Garmin GPSmap 60CSx, runt 3000 kr. Stryk- och vattentålig med bra mottagning även i besvärlig skogsterräng.

Mvh / ulf

0

Boman

8 okt 2008 kl. 14:41

Sjöräddningssällskapet har en fin påse att hänga om halsen, för mobiler och liten GPS. Är den stängd kan man använda luren(ej uppvik modeller så klart) utan att ta ut den. Och slänga den i vatten om man känner för det. Bara ett tips, har en sådan.

0

Stefan HBG

8 okt 2008 kl. 14:52

Är oxå sugen på en. Undrar om man kan ladda rik.filer som kartex använder sig av alltså typ gröna kartan?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone