0 431 visningar

10 svar

Antiälglusmössa! :-D

Charina halland

9 okt 2008 kl. 08:44

Klicka på filmlänken nedtill till vänster så ser nu hur den ska användas. Ska ha en sån. Har haft älglössen som sängkamrater varje gång jag varit ute i höst. Dusch o hårtvätt till trots!!
http://www.pickpack.se/product.asp?product=564

0

EG

9 okt 2008 kl. 09:19

Den såg bra ut Tack för tipset Finns inget äckligare än dessa kryp som ålar i hårbotten o under kläderna Ryser bara jag tänker på dem Är de på en viss höjd över backen 1.54 för högre upp 1.87 landar de inte Eller är det kroppslukten?

0

Meriona, Trollhättan

9 okt 2008 kl. 09:58

Friluftsfrämjandet säljer buffar i olika utföranden. Fast jag har ännu inget köpt, kanske nu! Tack för tipset! Hjälper inte med keps iallafall har jag märkt, de kravlar sig in i håret ändå!

0

Katarina

9 okt 2008 kl. 10:00

Var finns de, överallt i Sverige?
Har aldrig sett någon.

0

stisse/mjölby

9 okt 2008 kl. 12:23

bra förslag charina. själv blev jag så j-a trött på dom så jag har rakat mig på huvudet.jag var också trött på att dela säng med dom.ska nu i helgen ut med min nya frisyr och se om jag slipper dom.

0

zingo

9 okt 2008 kl. 12:23

Funkar lika bra med avklippt nylonstrumpbyxa : )

0

Bo E

9 okt 2008 kl. 12:27

Funkar bra i år med att käka vitlök, gnugga sig med skvattram och ha en bra kam med sig att kamma håret med så snart det surrar till i huvudhöjd.

Har klarat mig bra i år så här långt, men vis av tidigare års älgflugeplågor!

0

Meriona, Trollhättan

9 okt 2008 kl. 12:48

ju längre hår desto mer löss, har jag märkt! Så snagg var inget dumt förslag. Fast trist när man sparat och sparat i flera år ;)

0

Viktoria, Finland

9 okt 2008 kl. 16:55

Jag har funderat på att sy en heltäckande mössa av mörkbrunt teddytyg med tät hals och hål bara för ögon, näsa och mun. Det är ju bra om man fångar upp älglössen där i skogen - landar de och tappar vingarna är de väl ute ur systemet och då kanske mängden eventuellt skulle minska så småningom - men man slipper ha dem i håret. ;)

0

Boman

9 okt 2008 kl. 17:36

;-) fint tänkt! Kan du komma och locka till dig dem i min skog också, om du syr den där luvan?
Avskyvärda äckliga kryp, är de! Hade en i bh´n som kröp runt när jag kom till affären. Skulle bara handla lite på hemvägen. Fick rota tag i den, där på plats, en del blickar blev det!

0

Viktoria, Finland

9 okt 2008 kl. 17:43

Uhuu! Jag kan stå ut med att ha dem på huvudet tillfälligt men någon annanstans får de inte vara.

På sätt och vis tycker jag lite synd om dem. De satsar allt på ett kort, sätter sig och tappar vingarna. Först senare märker de att värddjuret är helt fel och det betyder att deras liv är slut och de aldrig kan få barn.

Ska satsa på skogen där hemma först (plockade bort över 15 sist), sen kan jag göra en turné i Sverige. Men igår var jag i skogen här i södra Finland helt utan mössa och plockade trattkantareller och fick inte en enda på mig för en gångs skull!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone