0 354 visningar

5 svar

underbart....

Titti

10 okt 2008 kl. 15:05

måste ge er alla forumnister en eloge! Så härligt att läsa om era fynd och ta lärdom av era kunskaper! Tusen tack!

Nackdelen är att jag blivit fullkomligt osocial eftersom varenda ledig minut läggs i skogen….
I år har jag hittat: svart trumpet, blomkålssvamp, kantarell, trattisar helt ljuvlig att våga plocka och äta! Och idag fann jag blåmousseron! livet är toppen!

0

Meriona, Trollhättan

10 okt 2008 kl. 15:53

Grattis till såna fynd! Tur det är helg nu så att vi kan rusa ut i spenaten med våra korgar! Tyvärr regnar det och blåser här just nu, lite omysigt.

0

Birgitta D

10 okt 2008 kl. 23:41

Vem fasen är inte osocial. Grannar och vänner tror inte vi är kloka. Nu har vi (min man och jag)gått med i Linköpings svampklubb och dit åker vi varje sammankomst 2 x 8 mil för att träffa likar på riktigt. Sänk bensinpriset lol

0

Titti

11 okt 2008 kl. 08:52

Wooow, svampklubb! Det måste kollas upp!!
Tack för tipset!
Nu ska jag ut i skogen ; )

0

Babsan umeå

11 okt 2008 kl. 10:52

Ja, jag blir faktiskt en trafikfara, när jag är ute och kör på norrlandsvägarna.Huvudet vrider sig från höger till vänster, o.s.v. Ibland har jag blicken bara åt ett håll och glömmer att det är jag som kör, oftast på skogsvägar där det kan vara en sten man borde väja för.
Farligt,bilen kan gå sönder.

0

Babsan umeå

11 okt 2008 kl. 10:55

Det har faktiskt hänt. Jag bröt sönder ett nytt avgasrör på min förra bil. Se min hemsida för den som är intresserad, under knappen svampskogen, http://www.anitabrannstrom.com

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone