0 350 visningar

8 svar

Böcker/tjo!

"JAS" Helsingborg

10 okt 2008 kl. 16:55

Idag var jag först och hämtade Michaels “bästa matsvamparna” så kom jag hem och då var brevlådan full med beg. böcker 5 st., 2 Nils Suber, en Korhonen och inte mins D:R M.A. Lindblads Svampbok från 1901. Tyvärr så fattas så klar färgplanscherna som skall vara med men man kan inte få allt. Jag har just kommit hem från en svamptur på Hallansås, kommer med lite bilder senare skall nu i badet och mysa lite med lite ny litteratur.

0

Jan A, Uppsala

10 okt 2008 kl. 17:00

Ska kolla lagret JAS, tror jag en planschsats “över” men lovar inget. Den är dock DYR!

0

Jan A, Uppsala

"JAS" Helsingborg

10 okt 2008 kl. 17:07

Hur mycket svamp vill du ha för den i så fall. Hi hi. ;)))

0

Värmdöbo

10 okt 2008 kl. 17:58

Mysa i badet med lite ny litteratur är något av det bästa som finns, hade nästan glömt bort att man kan göra det, snabba duschar är ju det som gäller nuförtiden.. ska nog lyxa till med karbad jag också!

0

Tina Nordberg Kolsva

10 okt 2008 kl. 18:25

Har åxå fått bok idag : Svampar Holmåsen. Kommer inte att somna tidigt i kväll, tänk om det blir strömavbrott.

0

GretheF Skåne

10 okt 2008 kl. 18:29

Då får du använda stearinljus. jag har en del svampböckar det är roligt på vintern att läsa i dom

0

Inkräcktare på kroppen!

"JAS" Helsingborg

10 okt 2008 kl. 19:11

Inkräktare på kroppen! Usch ohyra på klockspelet en fästing, va ska den där å göra, dumt nu uppstod blodvite. Nu skall jag ta hand om dagens skörd, 5 lit Rökslöj. lite trattisar några soppar. Om jag hade velat ha Rutsopp och några andra soppar som jag inte har riktigt koll på, så på de 3,5 tim. i skogen idag så hade jag kunnat plocka 30- 40/lit utan vidare. Jag har aldrig sett dess make på vissa ställen stod det upp till 20- 25 på 10 kvadratmeter. Allt från pyttesmå till övermogna, tyvärr blir det inga bra översiktsbilder på brunröda soppar mot Bokhöstlöv så det fick bli närbilder i stället, kommer senare eller i morgon beror på orken.

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 23:01

härligt! men tappa för guds skull inte böckerna i badet bara…;)

0

BirgittaD

10 okt 2008 kl. 23:12

Visst är det härligt med rökslöjskivling. De blir dessutom så vackert gula som torkade men nu är alla burkar slut och jag hittade 1 blomkålssvamp, en del sillkremlor,kantareller,trattisar som jag inte plockade 2 streckmusseroner, blek taggsvamp till kantarelltaggisar, fårticka till dito samt fina sotvaxingar. Allt detta på en 50 minuters promenad från huset.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone