Tickan visste inte jag heller, men det var ett förslag från Geraldine på klibbticka. De två första bilderna i serie 1 är stinkspindelskivling.
Angående kameran så är det en canon power shot s2, ingen riktig systemkamera alltså, men det blir ju hyfsade bilder ändå. Allra bäst skärpa tycker jag att jag får om jag använder blixt och makro, men ibland blir färgerna lite fel. Fortsätt att ta bilder, för det är så roligt att titta på.
Nej, jag har inte autoläget, jag använder tidsautomatiken (Av) och ställer så högt värde som möjligt på bländaren för att få skärpedjupet. Men jag är inte alltid nöjd ändå med skärpedjupet. Tinas bilder är ju fantastiska när det gäller just detta. (undra om jag fått nåt svar på vad hon använder för inställningar)
Jag använder mest programautomatiken då jag är nybörjare på den typen av kamera (Har den senaste i den serien). Har då fått varningens tecken då det gäller just att använda auto inställningen, det blir för skarpa färger då.
Tycker iaf att du har lyckats bra med dessa bilder, kanonfina =)!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.