0 323 visningar

40 svar

ifall ni missat..

svampstaff

10 okt 2008 kl. 20:52

Så kommer en bild till på korgen..host host..

0

BaWa

10 okt 2008 kl. 21:02

Tror du att alla på svampguiden är halvblinda eller vad? Du kanske inte har fått kommentarer pga att folk tycker det är ointressant?

“Framgång är som en fjärt. Det är bara ens egen som luktar gott.”

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:05

Tänkte väl att nån inte kunde låta bli att kommentera…ja ja..sånt är livet för en del..

0

BaWa

10 okt 2008 kl. 21:07

Men det var väl kommentarer du var ute efter, eller hur? Få lite uppmärksamhet?

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:09

precis precis! alltid trevligt med uppmärksamhet.En del vill synas medans andra sticker huvet i mossan likt strutsar.En del ler åt det medans dom som inte mår så bra måste kommentera negativt?

0

Maria W

10 okt 2008 kl. 21:10

Men så fina höstlöv, bor du långt norrut Staff?

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:11

Norra östergötland.

0

BaWa

10 okt 2008 kl. 21:12

Om inte du mår bra finns det andra som gör det så det jämnar ut sig.

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:14

rolig du Bawa…har inte du något att visa tro??eller finns det bara sura kommentarer o gnäll tro??vore intressant..

0

BaWa

10 okt 2008 kl. 21:18

Varför ska jag lägga upp bilder på svampar som det redan vimlar bilder av? Jag förstår inte meningen med det… Har jag frågor om en svamp, jag är tveksam vad det är, eller om jag hittat en väldigt speciell eller sälsynt svamp, då förstår jag detta med bilder.

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:22

tur att vi alla är olika! en del är lika torra som trattisarna i skogen nu..

0

Nilla59

10 okt 2008 kl. 21:28

Men kära nån coola ner det var väl inte så farligt. Jag tyckte korgen var jättefin och en kul idé istället för frukt och vin tex. Det är ju en SVAMP-guide…

0

Marixia

10 okt 2008 kl. 21:28

Hos mig är trattisarna genomsura!

0

Brenko

10 okt 2008 kl. 21:30

Svampstaff är dryg och retlig! Men jag har vant mig och tycker det är trivsamt och uppiggande numera. ;)

Och att se bilder på stora svamphögar tycker jag är trevligt, även om det inte är mina!

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 21:31

man behöver ju inte läsa alla inlägg om man nu stör sig så mkt.
det tar mer energi att bry sig än att ignorera…

snygg korg svampstaff!

0

BaWa

10 okt 2008 kl. 21:32

Här uppe är trattisarna frysta….

0

Brenko

10 okt 2008 kl. 21:32

Fast jag kan tycka att det är lite barnsligt när han postar samma bilder om och om igen i olika trådar!

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:37

äsch brenko!!det är ju för att jag börjar bli gammal och senil…har ni sett min fina korg förresten???

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:40

kan inte rå för att jag börjat bli senil…har ni sett mina fina korgar förresten???

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:44

och en till…men den kanske ni redan sett??

0

Marixia

10 okt 2008 kl. 21:50

Kanonkorg!!!

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 21:50

det är ju upp till en själv att tycka vad man vill om den saken… men jag tycker det är fånigt att reta upp sig som en del gör… man har ju ett val
-kolla tråden eller inte…
har svampstaff skrivit den kan man nästan räkna med att det är något hyss med i den, har en blåstjärna skrivit den är det någonting om någon ovanlig svamp el artbestämning. det är bara låta bli att läsa om man inte är intresserad…

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:52

haha ja alltid retar man nån:) sen tycker jag själv att normala svampar utan konstigheter OXÅ är kul att skåda!inte bara mykologiska sensationer..

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 21:57

japp! och vi som inte är så “avancerade” i vår plockning än måste ju ha svamp att dregla över också..

jag tycker du ska fortsätta retas tills de lär sig att inte bry sig så förbaskat. dessutom är det underhållande för oss andra.

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 21:59

Jo svampstaff knäcker man inte så lätt du:) ganska road själv faktiskt…det tråkiga är att man inte får svar på konstiga svampar av kunniga? bara för man inte anses mykologiskt seriös?

0

Nilla59

10 okt 2008 kl. 21:59

Jag vet en sak och det är att bilder tar otroligt mycket utrymme på guiden. Det kan man ju i och för sig tänka på.

0

Sofia, Skåne

10 okt 2008 kl. 22:00

Min avsikt är inte att bråka med någon, men Micke fick radera allt på forumet från förra året och bakåt för att systemet blev för trögt. Och det bilderna som tar plats. Därför är det onödigt att sätta in samma bilder i olika trådar om och om igen.

0

Sofia, Skåne

10 okt 2008 kl. 22:01

Oj, där hann Nilla före.

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 22:02

Vad vore en guid utan bilder??det tekniska borde kanske kunna lösas av någon..

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 22:14

förvisso tål utrymmet att tänkas på, men det är ju inte som att han lägger in massor i onödan..jag lägger ytterst sällan in någon bild…så det jämnar nog ut sig..

svampstaff: jo jag såg att du hade problem med det förut… det finns ju en baksida med att göra hyss också :) man blir inte tagen på allvar sen… du kanske kan skriva i trådnamnet att det är viktigt om det är en blåstjärnas konsultering du vill ha…

0

Bengt Sandh

10 okt 2008 kl. 22:20

“Svampstaff och “vem tog kantarellerna” är samma person! Det finns inga andra som skriver genomgående utan versaler, d.v.s. stora bokstäver. Dessutom berömmer “vem tog kantarellerna” herr “svampstaff” hela tiden. Fy så oseriöst!

0

Boman

10 okt 2008 kl. 22:28

men jag berömmer ju svampstaff också, då och då. Inte fn är vi samma.Lite skoj får man tåla.

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 22:32

vad spännande! jag har flera personligheter. det visste jag inte om.

nej. vi är verkligen inte samma person. däremot är vi roade av samma saker.
jag gillar inte shift-tangenten. därav de uteblivna versalerna.
varför svampstaff inte använder stor bokstav har jag inte den blekaste aning om…

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 22:34

synd förresten att min andra personlighet inte hittar lika mkt svamp som svampstaff då.

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 22:35

kommenterar inte ens ditt löjliga påstående bängt!! jisses vilket påhopp..

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 22:37

Jag stavar korrekt iaf. men lägger inte så stor vikt på stora och små bokstäver!? trodde svampen var viktigast? men man lär sig hela tiden av det korrekta folket:)

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 22:51

nu vänder jag på det bengt:

är du samma person som ex “BaWA”? eftersom du också stör dej på svampstaff?

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 23:01

mm skumt.vissa namn dyker bara upp för att gnälla?inget att visa?jaja låt dom hållas dom illamående..

0

Michael Krikorev

10 okt 2008 kl. 23:05

Det finns inga dubbla signaturer i denna tråd! Men jag vill gärna uppmana till att inte skicka upp för mycket bilder i onödan. Det tar mycket utrymme på webbservern och kostar pengar. I nya forumet kommer jag kanske sätta en begränsning på antalet bilder man kan skicka upp per dag för att undvika en överbelstning. Så tänk på att inte skicka upp allt för mycket “onödiga” bilder. Sedan kan man diskutera vad som är “onödigt”, men dubbletter är iallfall något som man bör undvika…  om jag ber snällt svampstaff?

Vänligen webbmaster

0

svampstaff

10 okt 2008 kl. 23:06

självklart micke:) ska begränsa mina överdådigheter:)

0

vem tog kantarellerna?

10 okt 2008 kl. 23:08

nää, jag fattar inte hur folk orkar.

nu ska jag gå å underhålla katten innan hon går bärsärkargång i bostaden. hoppas svärfar blir glad!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone