skulle vara kul att höra hur sent på året ni plockat kantareller.själv plockade jag en massa kantareller 18 december för tiotalet år sedan.det var en gråkulen dag.alla löv på marken var svarta .när jag kom fram till ett av mina favoritställen,formligen lyste det gult.gissa om det blev kantarellomelett på julbordet!.naturligtvis beror det på var i landet man bor.det här var i skogarna runt ödeshög i östergötland.det var en speciell känsla att se kantarellerna när allt annat var nermultnat.
Är det så konstigt att man kan plocka trattkantareller på jul egentligen, när jag själv tog upp färskpotatis ur trädgårdslandet på julafton -07! =)
Grönkål skördades också, men det är ju inte heller så konstigt om man skulle hitta sådan som sticker upp ur snön…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.