0 341 visningar

12 svar

rekord

stisse/mjölby

11 okt 2008 kl. 15:33

skulle vara kul att höra hur sent på året ni plockat kantareller.själv plockade jag en massa kantareller 18 december för tiotalet år sedan.det var en gråkulen dag.alla löv på marken var svarta .när jag kom fram till ett av mina favoritställen,formligen lyste det gult.gissa om det blev kantarellomelett på julbordet!.naturligtvis beror det på var i landet man bor.det här var i skogarna runt ödeshög i östergötland.det var en speciell känsla att se kantarellerna när allt annat var nermultnat.

0

GretheF Skåne

11 okt 2008 kl. 16:19

Jag har hittat trattkantarell annadags jul och också vid Ny År

0

stisse/mjölby

11 okt 2008 kl. 16:22

häftigt grethe!.dom är tåliga tattisarna.

0

Peter, Linköping

11 okt 2008 kl. 17:15

Trattkantarell på annandag jul här också. Fast de såg inte så smaskiga ut…

0

GretheF Skåne

11 okt 2008 kl. 17:17

Mina var hur fina som heslt

0

Jan A, Uppsala

11 okt 2008 kl. 17:19

Plockar ofta mycket tidigt på året…

0

GretheF Skåne

11 okt 2008 kl. 17:23

I Januari

0

stisse/mjölby

11 okt 2008 kl. 20:21

peter nu har jag gått igenom alla grustag i hela götalans utan att hitta svart trumpet…......nej skämt åsido hittar fortfarande inga,men skam den som ger sig.

0

svart trumpet..

svampstaff

11 okt 2008 kl. 20:25

Verkar vara svårt i östergötland (motala)...hittar dom INTE bland hassel/ek eller torra grustag iaf. utan inne i skogen bland gran bl.a…den är nyckfull den rackaren:)

0

Maja

11 okt 2008 kl. 20:28

För en fem år sedan plockade jag trattkantareller utanför Umeå veckan efter första advent, det är mitt rekord!

0

Julskörd

RasBohlin

11 okt 2008 kl. 20:37

Är det så konstigt att man kan plocka trattkantareller på jul egentligen, när jag själv tog upp färskpotatis ur trädgårdslandet på julafton -07! =)
Grönkål skördades också, men det är ju inte heller så konstigt om man skulle hitta sådan som sticker upp ur snön…

0

Julskörd

Brenko

11 okt 2008 kl. 21:27

Vad kul med nån som har grönkål, verkar inte vara allt för vanligt nuförtiden. Men grönkål kan man väl skörda ända i februari väl?

0

Julskörd

Solis

11 okt 2008 kl. 21:41

För några år sedan hittade vi några kantareller dagarna före jul när vi hämtade julgran(tror det var 21 dec)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone