0 243 visningar

8 svar

En fundering...

svampstaff

11 okt 2008 kl. 20:11

först kommer kantareller,karljohan mm.Sen kommer slemmiga kremlor och prylar snabbt, och ruttnar ner lika snabbt?Men kantarellerna och blek taggis mm finns kvar läääänge fortfarande?Det måste ju bero på att det är skillnad på människofödan kantareller kontra slemmiga kremlor? Tror absolut gud menade nåt med det:)

0

Boman

11 okt 2008 kl. 20:12

;-) eller så är det bara den sortens svamp som har en lång fruktperiod?

0

svampstaff

11 okt 2008 kl. 20:13

Äsch:) håll med mig nu??

0

fyffes växjö

11 okt 2008 kl. 20:16

kan de där bleka taggisarna vara ngt att ha? Tog ett gäng när jag plockade trattisar…men vågade inte ta med de…..

0

RasBohlin

11 okt 2008 kl. 20:16

Blek taggsvamp tycker jag bättre om än kantareller!

0

svampstaff

11 okt 2008 kl. 20:22

Blek taggis är helt klart en av dom godaste jag HITILLS vågat bita i :)

0

stisse/mjölby

11 okt 2008 kl. 20:25

håller med alla taggisälskare.den är suverän.

0

Robban O-hamn

11 okt 2008 kl. 20:26

Tryckte precis i mig Dillstuvad
Ostronmussling på rostat bröd.
Tryckte och tryckte gick jäkligt lätt utan tryck. Första gången jag hittade den. Men så är det ju inte Skåne heller.

0

Brenko

11 okt 2008 kl. 20:45

Taggsvamp är verkligen jättegott, men i granskogen vid sörmlandskusten finns det hur mycket som helst utav blek taggsvamp. Jag har gått förbi dem utan att plocka massor av turer. Idag tog jag några liter till inläggning iaf. Jag vet liksom inte vad jag ska ha dem till, de funkar tyvärr inte att torka, och i frysen vill jag inte ha fler. Har redan gett bort en massa också.

Ontopic: Svampstaff, med ditt resonemang borde vissa träsvampar vara mycket fin människoföda, de övervintrar ju och allt! :D

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone