först kommer kantareller,karljohan mm.Sen kommer slemmiga kremlor och prylar snabbt, och ruttnar ner lika snabbt?Men kantarellerna och blek taggis mm finns kvar läääänge fortfarande?Det måste ju bero på att det är skillnad på människofödan kantareller kontra slemmiga kremlor? Tror absolut gud menade nåt med det:)
Taggsvamp är verkligen jättegott, men i granskogen vid sörmlandskusten finns det hur mycket som helst utav blek taggsvamp. Jag har gått förbi dem utan att plocka massor av turer. Idag tog jag några liter till inläggning iaf. Jag vet liksom inte vad jag ska ha dem till, de funkar tyvärr inte att torka, och i frysen vill jag inte ha fler. Har redan gett bort en massa också.
Ontopic: Svampstaff, med ditt resonemang borde vissa träsvampar vara mycket fin människoföda, de övervintrar ju och allt! :D
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.