0 272 visningar

6 svar

Kantarellgul skålsvamp?

Åsa

11 okt 2008 kl. 22:25

Kan någon veta vad det här är? Färgen är kantarellgul, så som de blir när det är lite torrt i skogen. Ser ut som en näve cornflakes, tycker jag. Luktar ganska gott.

0

Enelie, Linköping

11 okt 2008 kl. 22:36

Haröra?

0

Åsa

11 okt 2008 kl. 23:18

Ja, kanske stort haröra. Plockad i Västervik, nordöstra Småland i alla fall om det kan hjälpa någon.

0

Robban O-hamn

11 okt 2008 kl. 23:22

En till från länet. Vad är detta?
Har man suttit helt ensam och så kommer det två på en timme. Jo haröra.

0

"JAS" Helsingborg

11 okt 2008 kl. 23:24

Ja du Robban och förra året var jag ensamm på Lysingsbadet med mina svampar. Nu får vi kanske ha en träff där i sommar:)

0

Robban O-hamn

11 okt 2008 kl. 23:26

Åååå jag längtar JAS. Ska ju lämmna en korg och en burk där ändå i sommar. Förlåt rapade lite dill där.

0

Åsa

11 okt 2008 kl. 23:34

Ja, jag såg det Robban! Kul med fler Kalmarlänningar (eller vad det kan heta). Lysingsbadet ja, JAS. Var det en höst eller sommarvistelse?

Tack för alla svaren. Kul att få lära sig något nytt. Får väl se vad jag kommer hem med nästa gång. Frys och skåp börjar bli fulla nu så då får man ge sig ut och hitta lite intressanta studieexemplar istället.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone