0 209 visningar

6 svar

Goliat?

Babsan umeå

11 okt 2008 kl. 22:43

Har någon hittat goliatmusseron i år? Jag har bara funnit 2 st utanför Umeå

0

klas jaederfeldt

11 okt 2008 kl. 23:23

jag hittade ett 50 tal i skogarna V. Järna Sdml

0

"JAS" Helsingborg

11 okt 2008 kl. 23:26

Den har alltså dragit söder ut i år, och jag som inte ens letat efter den här i Skåne men nästa år får jag väl göra det om det skall fortsätta på detta viset:)

0

Babsan umeå

11 okt 2008 kl. 23:29

man får väl flytta med då söderut

0

Irene A

12 okt 2008 kl. 20:17

2007 måste ha varit en rekordsäsong för goliat häruppe. Enligt Niclas Bergius är den en vartannatårssvamp, och det stämmer att det är riktigt dåligt med goliat i våra trakter i år.

0

Eva K

12 okt 2008 kl. 20:22

Det tycks då stämma här i Nordmaling också. Jag har hittat 3st i år, varav 2 icke hemtagbara.
Men den enda jag tog hem var riktigt fin, å andra sidan.

Nästa år - då du….

0

Anders L

12 okt 2008 kl. 22:39

Har väl hittat ett tiotal i markerna runt Umeå i höst.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone