0 408 visningar

14 svar

Ingen skog idag

Tina Nordberg Kolsva

11 okt 2008 kl. 23:03

Dottern och jag har haft full upp med att sy 20-talsklänning till henne. Det tog 8 timmar att linda 7 m frans av tråd,tejpa o sy ihop dem.Sedan var det bara att sy ihop allt. Fixa huvuddekoration o strumpeband. Ilfart till festen som säkert är tråkig, stökig…...eller alldeles uuuuuuuuuunderbar.

Morsan Askungen

0

Nina A

11 okt 2008 kl. 23:10

oj oj!vilket jobb! en ros till dig Tina som lagt ner så  mycket jobb :)
fin klänning:)

0

klas jaederfeldt

11 okt 2008 kl. 23:38

fantastiskt jobb

0

svampstaff

11 okt 2008 kl. 23:39

Nästan lika mkt jobb som mina svampkorgar:)

0

Jan A, Uppsala

11 okt 2008 kl. 23:42

Du behöver nog vila upp dig med lite svampplockning och sånt i morgon!

0

"JAS" Helsingborg

11 okt 2008 kl. 23:48

Fint som tusan Tina, och nu blir det väll en massa Fransriska i morgon då nu när ögat ät inställt på fransar:)

0

Sofia, Skåne

12 okt 2008 kl. 00:21

Du är makalös, Tina! Är dottern inte stolt över en sån mamma?

0

Brenko

12 okt 2008 kl. 00:36

Oj, vilket jobb!

0

Helena i Lund

12 okt 2008 kl. 07:04

Jag tycker också att det bästa efter en hård dag vid symaskinen är en låååångsam lååååång promenad med korg och kniv….
Jättefin klänning Tina, vilket jobb!?

0

Tina Nordberg Kolsva

12 okt 2008 kl. 09:03

Tack, det värmde verkligen att ni godkänner klänningen.Har inte pratat med tösen än, hon är nog inte så talför den här tiden på morgonen.Hoppas hon hafr lajbans i natt.
Det ser ut att bli en vacker dag,
så nu kör jag gubben till sångkören han ska sjunga. jag åker till hästhagen o kollar läget.I eftermiddag åker vi till en vacker skog där vi hade vår försts middag för nästan exakt 33 år sedan.Ska som då äta grillad kyckling med händerna.
Ha en svamprik dag i skogarna alla.

0

buffy

12 okt 2008 kl. 12:13

Fantastisk klänning! En sån man bara önskar sig =)

0

Maria W

12 okt 2008 kl. 12:33

Snyggt jobbat, som gjord för att dansa Charleston i. Hoppas hon hade skoj :)

0

Värmdöbo

12 okt 2008 kl. 12:37

Lyckliga dotter som har en sån superhändig mamma som dig! Själv har jag sytt en soffa! till min dotter i veckan, det är roligt och stärker självförtroendet nåt enormt när man får förtroendet att göra nåt sånt.

0

GretheF Skåne

12 okt 2008 kl. 18:07

Vilken vacker klänning och jag har sömmerska som yrke . hoppas du får en fin dag med din Gubbe i skogen

0

Totte Gbg

12 okt 2008 kl. 18:12

Intstämmer med alla i kören vilken klänning!!!! :D
Hoppas dottern inser vilken morsa hon har, guld värd :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone