0 355 visningar

9 svar

Artbestämning stubbsvamp tack.

gunhild i Kåddis

12 okt 2008 kl. 16:18

Vad växer på stubbarna vid älven?

0

Gula

12 okt 2008 kl. 16:37

Jättefina bilder Gunhild!!

Kan den sista vara samma som jag såg idag? Vet inte vad det är…..

Växer på granstubbe

0

Robban O-hamn

12 okt 2008 kl. 17:14

Fia bilder och fin dag ute. Jag hittade oxå en stubbsvamp som jag inte vet vad det är

0

anithau

12 okt 2008 kl. 17:36

Håller med övriga inlägg - kanonfina bilder.
Måste nog gå en sväng längs älven någon dag.

0

Michael Krikorev

12 okt 2008 kl. 17:48

Gunhild, på dina bilder ser det ut som en av honungsskivlingarna samt någon av de violetta geléskålarna (Ascocoryne). Samma på Gulas bild.

Svamparna på Robbans skulle kunna vara gifthätting.

0

gunhild i Kåddis

12 okt 2008 kl. 19:20

Tack Michael för svaren.
Joo Anitha älven är värd ett besök. Jag hade ett ärende till Klabböle och tog den vägen i morse.
Annars är trattisarna som bäst nu så granskogen är inte så dum den heller.

0

anithau

12 okt 2008 kl. 21:42

Gunhild!
Jag vet, men känner ingen stress.
Har plockat så mycket redan denna säsong. Det blir nog någon sväng till innan säsongen tar slut.

0

Jan A, Uppsala

12 okt 2008 kl. 21:55

Svampen på Robbans bilder upplever jag som missbildad/angripen av ngt, skivorna ska inte se ut så  - vad det än är…

0

Robban O-hamn

12 okt 2008 kl. 22:00

Kan tillägga att dom är stora som en 50 öring. Stubben troligtvis gran.

0

Gula

12 okt 2008 kl. 22:03

Dom hade väldigt speciella skivor iaf.! Borde vara lätta att känna igen för den som vet!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone