0 614 visningar

24 svar

äljakt

cristina

13 okt 2008 kl. 16:47

Hej på er.
Finns det någon som vet om det är
äljakt i tyresta nationalpark
i tyresö.

0

Helge

13 okt 2008 kl. 16:49

Nej, möjligen ålfiske.

0

cristina

13 okt 2008 kl. 16:52

Haha
Någon annan kanske?

0

ÖJÅ

13 okt 2008 kl. 17:13

Det krävs nog bra mycket för att få jaga i en nationalpark. Troligtvis bara markägaren. Jag hittade Åby jaktvårdsförening i Tyresö o de har lerduveskytte nu idag och till helgen har de skytte på älg. Men i nationalparken är jag ytterst tveksam till att det är. Hittade inget tel.nr: tyvärr.

0

ÖJÅ

Det krävs nog bra mycket för att få jaga i en nationalpark. Troligtvis bara markägaren. Jag hittade Åby jaktvårdsförening i Tyresö o de har lerduveskytte nu idag och till helgen har de skytte på älg. Men i nationalparken är jag ytterst tveksam till att det är. Hittade inget tel.nr: tyvärr.

0

ÖJÅ

0

cristina

13 okt 2008 kl. 17:17

Jätte stort tack.
Då törs jag mig ut igen.
det blev nog en liten miss när
jag skrev nationalpark möjligen heter det åva ev resevat?

0

JB

14 okt 2008 kl. 08:53

möjligen heter det även ÄLGJAKT

0

cristina

14 okt 2008 kl. 10:54

dålig humor?!

0

Katarina

14 okt 2008 kl. 10:58

I hela stockholms län är det förbjudet att jaga lördagar och söndagar, info finns på länsstyrelsens hemsida.

0

älgjakt

Gula

14 okt 2008 kl. 11:10

Gäller inte hela Stockholms län, endast tätortsnära!
Här finns karta!
http://www.ab.lst.se/upload/dokument/jakt_och_fiske/Jakt/helgforbud.pdf

0

älgjakt

cristina

14 okt 2008 kl. 11:17

TACKAR SÅ JÄTTE MYCKET
FÖR ER HJÄLP.
HA EN RIKTIGT BRA DAG.

0

älgjakt

!

14 okt 2008 kl. 11:31

Sluta skriv med STORA bokstäver. Så heter det jättemycket.

0

älgjakt

Johannes Glännman

14 okt 2008 kl. 11:41

Varför ska jägarna få hindra andra från att ta sig ut. Det är inte deras skog så ut med er och plocka eran svamp. Jakt får ske i en hel del nationalparker. Ett exempel är Fulufjällets nationalpark..

mvh // Johannes

0

älgjakt

Anna Panna

14 okt 2008 kl. 11:54

Vem är det då som jagar älg i markerna om det inte är markägaren?!

0

älgjakt

Helge

14 okt 2008 kl. 12:19

Fy det var älg inte ål!

0

älgjakt

"JAS" Helsingborg

14 okt 2008 kl. 21:00

Jag fattar inte (och jag är icke köttätare och jag jagar inte djur, bara svamp) men varför skall inte jägarna få ha sitt några dagar på året och varför störa deras jakt, det uppstår bara osämja oss naturmänniskor emellan. Många jägare är ju redan ute efter får skalp med förslag på inskränkning i allemansrätten som ni antagligen vet inte är någon antagen lag utan bara “gammal hävd” där det gäller att visa hänsyn till de olika naturintressena. Så varför oroa sig för att bli skjuten, stanna hemma och gör något roligt av den svampen som redan är plockad och umgås på forumet.allemansrätten som ni antagligen vet inte är någon antagen lag utan bara “gammal hävd” där det gäller att visa hänsyn till de olika naturintressena. Så varför oroasig för att bli skjuten, satnna hemma och göt något roligt av den svampen som redan är plockad och omgås på forumet.

0

älgjakt

buffy

14 okt 2008 kl. 22:10

Markägaren kan arrendera el. hyra el. låna ut ut jakträtten, hn måste inte absolut själv delta. Kyrkan äger t ex en hel del mark, staten också.

0

älgjakt

Johannes Glännman

15 okt 2008 kl. 00:16

Jag tycker verkligen inte man ska störa jägarna och det får man inte heller. Men om jag vill gå ut i naturen så gör jag det.

mvh // johannes

0

älgjakt

Bo E

15 okt 2008 kl. 13:24

Instämmer med JAS!

Det här med att störa jägare tar jag som skämt a la sertiefiguren Helge (älg)!

En liten anekdot om jägare och markägare:

När jag var barn hyrde vi sopmmartorp av en bonde som varje år vitt och brett talade om att han ville göra sin skog till fristad för älgar under jaktperioden!

Lovvärt initiativ, tyckte jag!

Han fiskade flitigt men vägrade skjuta landlevande djur!

0

Älgjakt

ÖJÅ

15 okt 2008 kl. 14:10

Älgjakt Ja är bedrövad att de ska skickas 3 stycken på samma ämne. Mitt enda försvar är att jag har skickat svaren från min arbetsplats. Nu är jag hemma o hoppas detta medelande blir bara ett o inte tre.

0

älgjakt

ÖJÅ

15 okt 2008 kl. 14:24

Vilken bra syn du har på livet.
Du är en av de blåstjärnor jag har samma åsikt om.

0

älgjakt

Hans

15 okt 2008 kl. 14:29

Blåstjärnor??

0

ÖJÅ

15 okt 2008 kl. 14:38

Ja du Cristina Jag hoppas du har fått de svar du ville ha :-)

0

cobra

15 okt 2008 kl. 14:57

Har inte heller sett nån blåstjärna i denhär diskussionen.

Det behövs väl ingen kompetens på det viset lixom.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone