0 318 visningar

7 svar

Inte bara goliatmusseron till Japan.

gunhild i Kåddis

14 okt 2008 kl. 17:48

Nu ska vi sälja blåbär också.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=222194

0

Lena M

14 okt 2008 kl. 17:54

Jamen , det är väl bra att de kommer till nytta och nyttiga är de också. Är det inte invasion av utländska bärplockare där uppe, här finns gott om dem på höstarna.

0

Irene A

14 okt 2008 kl. 18:39

Ja, det är skitbra! Om japanerna visar intresse för blåbären, kanske plockarna får lite bättre lön för mödan också.

0

Eva K

14 okt 2008 kl. 18:46

Håller med.
Jag tycker det är ganska trivsamt (ibland överraskande) att råka på de utländska plockarna. Man fattar inte ett ord men man skrattar ler och kommunicerar ändå. Min hund brukar dra dem till sig också, då han ofta går på bakbenen.

MEN kanske våra ungdomar också kommer på att det är finemang att vara ute i skogen också. Man kan tjäna på det. Dubbelt liksom. :)

Min son gör ingenting nästan utan ett “what’s in it for me”...

0

Inte bara goliatmusseron till Japan. GUNHILD

Eva K

14 okt 2008 kl. 18:47

Välkommen hem förresten!
Hoppas att du hade det bra =)

0

gunhild i Kåddis

14 okt 2008 kl. 18:47

Årets utländska bär och svampplockare åkte hem för ett par veckor sedan. Än kan man plocka lingon om än lite frostnupna.

0

Eva K

gunhild i Kåddis

14 okt 2008 kl. 18:50

Joo jag hade det bra, men jag trivs bättre i våra norrländska skogar under hösten. Solresorna ska man nog göra på vintern.Det var lite för tidigt för svampplockning för lite regn tror jag.

0

Eva K

Eva K

14 okt 2008 kl. 18:55

Men du kanske fick turista lite istället?
Tveksamt om jag hade letat svamp alls faktiskt.

Men jag håller med dig. Det är fantastiskt här uppe den här årstiden. Luften är helt underbar.

I morgon åker jag ner till Stockholm igen en snabbis. Hem igen på fredag. Ska kika efter lite mer kungschampinjon om jag får tid. Den var inte dålig alls.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone