Kolla här ska ni få se!
1. Är det trollen som har sådana här utedass i skogen??
2. Björken växer på en nedfallen tall - hur gör den utan rötter 30 cm ovanför mark??
3. Finns det krullkantarell eller är det nån rosenkantarell ;-D kanske??
Vad döljer sig egentligen i mystiska värmlandsskogen??
Jo den där björken förbryllar mig verkligen, innan man fattar att det verkligen är det man tror att man ser :-)
Den är också alldeles för stor för att inte ramla av/blåsa omkull utan rejäla rötter som håller fast den.
Det är ju detta som är charmen med skogsturerna - att få ta del av så mycket mer än att bara roffa åt sig svamp.
Jag gör gärna mina skogsturer till kvalitetstid i stället för kvantitetstid.
Mycket konstigt finns i Värmlandsskogarna (är själv från Filipstad från början). Har barndomsminnen från när vi var och fiskade kräftor: det var mörkt, varenda sten, buske m.m. var stora otäcka troll som skulle ta mig. Min far visade mig på varenda naturformation som jag var rädd för, men ändå kan man ibland inte låta bli att tänka: tänk ändå om trollen fanns där liggande på lur?? ;-)
Jag säger som Svampstaff - det var dåtidens soptunnor, inget konstigt med det….
Om ni missade mitt bergatroll så finns han på första bilden i länken
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=119224&fnr=1&sok=zingo&Start=0&Offset=50&14
Hittade en grop i en skog, och det stack upp något konstigt där. Kollade närmare och det visade sig vara järndelarna av en gammal trampsymaskin.
Tyckte det var helskumt ända tills jag något hundratal meter därifrån fann betongsyllar och en liten jordkällare (nu grävlinggryt) från en gammal avhyst sommarstugetomt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.