0 464 visningar

9 svar

sååå..nr8 :)

svampstaff

15 okt 2008 kl. 19:16

blommis nr8 i år igår:) och fortfarande är dom kanonfina i buschen.
bild 2?är det såna där rökslöjisar tro?som växer i miljoner i skogen nu??

0

Nååå

svampstaff

15 okt 2008 kl. 20:12

Ser du nummer 8, brenko? nr8!!!

0

Nååå

Brenko

15 okt 2008 kl. 21:06

Vad snygg den var!

Såg du vad jag hittade? Jag käkade upp dom också! :D

http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=123390&fnr=1&sok=&Start=50&Offset=50&16

0

Nååå

svampstaff

15 okt 2008 kl. 21:10

Har nu köpt frityrolja oxå:) så på lördag blir det friterad blommkålssvamp,lökringar och gambasräkor med sötsur sås…slurp

0

Nååå

Brenko

15 okt 2008 kl. 21:12

Är gambasräkorna från Vättern eller Roxen? ;)

0

Nååå

svampstaff

15 okt 2008 kl. 21:14

Vättern! Där finns allt:)

0

Nååå

svampstaff

15 okt 2008 kl. 21:18

Plockade blomkålen från bilen:)
Tog in den till min sambo som SKREK av skräck pga en spindel i svampen, stor som en femkrona..svampstaff blev så rädd så blomkålen flög ut ur bilen ett par meter bort:)
Sen började vi knalla i skogen och svampstaff halkade givetvis på en blöt stock!Varpå korgen med blomkålen flög 5meter upp i luften! Men trots båda fadäserna höll svampen?

0

Nååå

zingo

15 okt 2008 kl. 22:05

trodde svampen skulle vara till oxsvansoppa med tanke på din kreatursbild…  :-)

0

Är det verkligen blomkålssvamp?

Hans v E

16 okt 2008 kl. 11:12

Jag tycker bild ett ser ut som en ovanligt stor knippa trattmussling!

0

Är det verkligen blomkålssvamp?

svampstaff

16 okt 2008 kl. 20:29

Hm?vi får nog plocka bort Hans blå stjärna snart:) ser inga skivor på MIN blomkålssvamp iaf..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone