0 186 visningar

4 svar

Många män

Lena M

13 mar 2006 kl. 14:25

Har, under en lång tid suttit och tittat på olika hemsidor / länkar och slagits av en sak. Det är övervägande män som håller i trådarna sas. Både som mykologer och som kursledare. Hur kan det komma sig att det är så ? Lena

0

Joachim Krumlinde

13 mar 2006 kl. 16:16

Jag håller inte med. Det finns en hel del kvinnor inom mykologin.  I de flesta andra fall är den manliga dominansen mycket större om det inte gäller traditionellt kvinnliga områden.

0

Bo E

13 mar 2006 kl. 16:51

Ser man på detta forum tycker jag att det är ganska blandad könsfördelning bland de signaturer som möjligen kan könsbestämmas.
Tittar man på författarnamnen till svamplitterauren så är det nog däremot manlig dominans.
Dock är min nyaste svampbok från 1970-talet.

0

Lena M

13 mar 2006 kl. 19:13

Jag menar inte att det är manlig dominans här på forumet utan i svampföreningarna / sällskapen. Tittar jag i “styrelsen” så är övervägande män, likaså som Bo påpekar , är många böcker skrivna av män. Det är förvånande och kul att så många är intresserad av detta område. Lena

0

Nanne

14 mar 2006 kl. 17:50

Många karlar lite tid….....

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone