Längre ned på sidan i länken finns en vikttabell - jag vet inte om den stämmer - de har lite mer torkad vikt/liter än jag lyckas att få till..
Men det är i alla fall på ett ungefär
http://www.svenskasvampskogen.se/butik/
Grattis SvampMaja! Jag vet precis hur det känns efter att ha rensat så mycket svamp, man känner sig ganska nöjd kan jag säga. Jag plockar i en korg som rymmer 15 liter (20 l packat) vilket motsvarar ca 5 kg. Dina 800 liter skulle enligt mig motsvara ca 228 liter men det kan ju diffa en hel del beroende på vattenmängd o. sv.
(Detta är beräknat på trattisar)
Till skillnad från många andra så förvarar jag aldrig svamp i frysen, jag torkar alla trattisar och är nöjd med det.
Grattis till en härlig skörd. Trattkantareller kan man inte få för mycket av. Den är så mångsidig, och det går ju alltid att ge bort. Själv både torkar jag och fryser ner.
Men ikväll blev det svampfritt - paella. Gode gud, det kan smaka sjukligt bra utan svamp också. Buljong på räkskalen och musselspad. Mycket vin också..hohoh. Skål!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.