Kantarell, Karl-Johan, Rimskivling, Sotvaxing, Stolt fjällskivling, lite Blomkålssvamp,Blek taggsvamp(till pytt), riskor, trattisar och annat sånt spar jag till vintern. Det som nu plockas, utom större mängd trattisar äts ganska omgående. Älskar svamp och som veggis passar det bra att få färsk sådan varje dag så länge säsongen håller i sig.
Tack för alla bra svar. Och Boman, den mesta svampen ska du vara lycklig över att ha tillgång till. Här uppe har jag hittat en handfull kantareller och inga trattisar. Hoppas global uppvärmning kan föra med sig något gott.
Jag ska överväga att torka min skörd av frostvaxing, förutsett att jag hittar lite mer imorgon. Annars blir det nog lite smörstekta frostvaxingar till middag :-P
Väl mött till våren, skulle jag tro! Hoppas på att ha flyttat till ett 08-område vid det laget. :-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.