0 232 visningar

8 svar

Dåligt med svamp!

Robban O-hamn

19 okt 2008 kl. 17:05

Tog en tur i lövskog idag. Var nog 4 veckor för sen där mycket dåligt med svamp, dom finns men svårt att se i alla löv. Men tror jag hittat en gammmal Potatis sättare, någon som vet eller känner igen?

0

Boman

19 okt 2008 kl. 21:54

Du har inte en bild på hela apparaten? Ser ut som en såmaskin för mig.

0

Totte Gbg

19 okt 2008 kl. 22:02

Robban kan det vara någon här som passar?
http://www.skogshasten.com/faktrepfrastall.htm

0

Robban O-hamn

19 okt 2008 kl. 22:52

En sånings maskin skulle det ju kunna vara. Slänger in 2 st bilder till. Ska säga att behöver 20-25 st
bilder för att få en bra. Dåilg skärpa på dessa två.

0

Totte Gbg

19 okt 2008 kl. 22:55

Ja det ser det ut att vara! Ska du inte bärga den hem i trädgården (om du har någon)o odla svamp o blommor i den;))) Den va ju fräck!

0

Robban O-hamn

19 okt 2008 kl. 23:11

Tack Totte! jag har trädgård, men det sista jag behöver är mer arbete.

0

Totte Gbg

19 okt 2008 kl. 23:19

Tänkte nästan detta :)
Själv har jag ett liknande trähjul som jag sedan lagt på en gammaldags stor mjölkkanna, lagt på en rund glasskiva o vips så har jag mig en bar :D
Ideén kommer från min far.

0

Robban O-hamn

19 okt 2008 kl. 23:23

Men det är få saker som är så charmigt som murken ved. från i dag.

0

Robban O-hamn

20 okt 2008 kl. 15:41

Lav kan vara rätt så spännande med.
Och två svampar från igår dom ända jag såg.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone