Olika beroende på licens, du kan läsa här.
http://www.m.lst.se/m/amnen/Jakt/Jakttider_alg.htm
Nä det är klart, man får nog kontakta länstyrelen och fråga.
Blev faktiskt lite “stirrig” idag när jag blev passerad av en hund med reflexväst och det börja knaka å braka i omgivningarna en stund efteråt. Gav mig nästan av halvspringande för att slippa jägarnas bannor.
Jag skulle också vilja ut mer i skogen, här i Dalarna har “stora” älgjaktsveckan slutat, men problemet är att i de skogar där jaktlagen inte skjutit sin kvot får de jaga ända till 31 december… Eftersom “mina” skogar är storskogar där jag inte har en aning om vem som jagar har jag ingen att fråga heller. Vad gör man? Sätter på sig knallgul jacka och köper nån fånig partyhatt med blinkljus och går ut ändå..?
Det är nog lika illa i hela landet. Jag var ute i helgen när kulorna ven!!! Att komma i kontakt med en ansvarig jaktledare för att få reda på var och när det jagas är i det närmaste omöjligt. Jag har ringt alla tänkbara myndigheter utan att bli det minsta klokare. En liten rubrik i lokaltidningen vore inte helt fel!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.