0 617 visningar

21 svar

NÄR Slutar Älgjakten i Skåne!!!!!!!!!!!!

GretheF Skåne

19 okt 2008 kl. 21:26

Någon som vet ????????  i går så jag 20/ 25 jägare ute efter en ÄLG!!!!!!!!!!!dom smilade inte där jag kom åkande

0

Stefan HBG

19 okt 2008 kl. 22:29

Olika beroende på licens, du kan läsa här.
http://www.m.lst.se/m/amnen/Jakt/Jakttider_alg.htm

0

GretheF Skåne

20 okt 2008 kl. 17:17

Tackar så myckett men du inte vet jag om det är ett A BC eller E lag där jag går

0

Stefan HBG

20 okt 2008 kl. 17:27

Nä det är klart, man får nog kontakta länstyrelen och fråga.
Blev faktiskt lite “stirrig” idag när jag blev passerad av en hund med reflexväst och det börja knaka å braka i omgivningarna en stund efteråt. Gav mig nästan av halvspringande för att slippa jägarnas bannor.

0

GretheF Skåne

20 okt 2008 kl. 17:30

Det har jag också provat på  det ser roligt ut med hundarna i reflexväst jag fick också brått ur den skog

0

Samma problem i Dalarna

Tanja i Gagnef

20 okt 2008 kl. 17:30

Jag skulle också vilja ut mer i skogen, här i Dalarna har “stora” älgjaktsveckan slutat, men problemet är att i de skogar där jaktlagen inte skjutit sin kvot får de jaga ända till 31 december… Eftersom “mina” skogar är storskogar där jag inte har en aning om vem som jagar har jag ingen att fråga heller. Vad gör man? Sätter på sig knallgul jacka och köper nån fånig partyhatt med blinkljus och går ut ändå..?

0

Samma problem i Dalarna

GretheF Skåne

20 okt 2008 kl. 17:31

Man får väll gå ut i alla fald du kan inte stanna hemma till 31 dec. då är där inte mycket svamp kvar

0

Samma problem i Dalarna

Tanja i Gagnef

20 okt 2008 kl. 17:34

Nej precis. Kunde inte älgjägarna vara ute bara på lördagarna t.ex och vi svampmänniskor på söndagarna..

0

Tanja.

Charina hallans

20 okt 2008 kl. 17:36

Just så! Jättebra, då syns du fint.

0

Tanja.

Tanja i Gagnef

20 okt 2008 kl. 17:44

Ja, jag kanske skulle spöka ut mig så... :-) om inte annat skulle det vara kul att se ev jägares min.. ;-)

0

Bo Reyer, Sala

20 okt 2008 kl. 18:01

Det är nog lika illa i hela landet. Jag var ute i helgen när kulorna ven!!! Att komma i kontakt med en ansvarig jaktledare för att få reda på var och när det jagas är i det närmaste omöjligt. Jag har ringt alla tänkbara myndigheter utan att bli det minsta klokare. En liten rubrik i lokaltidningen vore inte helt fel!

0

HÄLGE

20 okt 2008 kl. 18:07

HJÄLP!!!!

0

GretheF Skåne

20 okt 2008 kl. 18:24

Ja jag saknar också att kunde komme i kontakt med dom. ett år fick jag deres jaktdagar på ett ställe och så klart åkte jag inte did då

0

Birgitta F

20 okt 2008 kl. 21:42

här i bohuslän är dom väldigt duktiga på att sätta upp skyltar “jakt pågår” då vet man att man kanske ska gå annanstans

0

GretheF Skåne

20 okt 2008 kl. 21:58

Det vore bra här också

0

ÖJÅ

20 okt 2008 kl. 22:15

Jag tror att de beror på hur många smampplockare de kan plocka.
Va nu inte rädd för att plocka svamp. Det är så bra statistik för att vi svampplockare ska överleva, så det är fritt fram. Men stör inte Jägarna med att gå o klampa på deras mark (jaktområde).

0

Robban O-hamn

20 okt 2008 kl. 22:24

Jag har tagit semester 2 dagar tisdag och onsdag, i morgon blir det skogen. Min dotter ville följa med och ta bilder! Då är det ju klart att man måste åka ,för det händer inte ofta. Jakten här har nog lugnat sig lite.

0

På tal om HÄLGE...

Stefan HBG

20 okt 2008 kl. 22:38

Den här är bra tycker jag….:-)

0

svampstaff //100dar i skogen

20 okt 2008 kl. 22:43

Ledig onsd-torsd:) ska hämta ett ton blåmusseroner jag lämnat kvar i skogen…så jag oxå kan titulera mig specialintresserad:) kanske räkna lite svampporer oxå..

0

Du kan vara lugn......

Bo Johnsson

20 okt 2008 kl. 22:44

vi skåningar skjuter bara på älgen!

0

Brenko

20 okt 2008 kl. 22:53

Svampstaff. Har du ätit rökslöjingarna och sillkremlan då? Vad tyckte du isf?

0

svampstaff

20 okt 2008 kl. 23:01

Nä har inte vågat än:) fick tillräkligt med kramp av friterad blomkålssvamp i lördags:(

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone