Jag har inte på många år plockat blek taggsvamp. Förr plockade jag rödgul och blek ihop och tyckte de smakade tvättmedel. I år har jag, i brist på annat, plockat blek taggsvamp, men undvikit den rödgula, och blivit helt såld. Minst lika god som kantareller. Yippee!!
Bara en fråga i sammanhanget: Kan den, med fördel, användas annat än stekt?
Jag gör som med Wienersnitsell vända i mjöl ,Ägg och sen ströbröd jag använder färska taggsvampar sen ner i frityrgrytan jag lovar dig dom är inte blöta när dom är färdiga fasta och friska unga ex, ska det vara vi har det som tilltug eller i stället för kött
Vitlökstekta är gott!
Även curry, men det ska vara pyttelite curry så det smakar svamp inte långt in i indien…
Panerade hattar av stolt fjällskivling är jättegott.
Har inte testat sammalunda med taggsvamp, för jag har inte tänkt mig att det skulle bli bra, utan mer som “brödsoppa” eller den konstiga kletstuvning som blev resultatet när jag försökte fritera korallticka på samma sätt som blir så bra med blomkålsvamp. Tickan innehöll för mycket vatten.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.