0 362 visningar

20 svar

Fridfullt

Boman

20 okt 2008 kl. 20:01

Här hämtar jag lugn, nu när svamparna är lite mindre vanliga. Inte bara asfalt i Stockholm, med andra ord. Har fått en beställning dessutom som håller mig inne.

Bornsjön i Salems kommun

0

Geraldine Vällingby

20 okt 2008 kl. 20:07

Mycket fridfull bild. Vad har du fått beställning på?

0

Robban O-hamn

20 okt 2008 kl. 20:17

Härligt Boman.

0

Brenko

20 okt 2008 kl. 20:21

Så fint! Den där sjön ser man väl när man gasar förbi på E4:an?? Vilket får mig att tänka att det kanske inte är SÅ fridfullt en sådan stilla dag då ljudet färdas långa stäckor? ;)

0

svampstaff

20 okt 2008 kl. 20:23

Härligt!Där är egentligen ett större intresse än svampen för mig…Fisket o sjön,som jag ägnat större delen av mitt liv åt.Vad vore livet utan vår natur??

0

stisse/mjölby

20 okt 2008 kl. 20:27

inte svårt att samla kraft med såna vyer.

0

Svampstaff

Brenko

20 okt 2008 kl. 20:32

Svampstaff - Samma för mig. Men jag har inte lyckats köpa nån båt sen vi flyttade dit vi bor nu, så jag får hålla till godo med svampen. Vägrar fiska utan båt, skulle vara mete isf. Havsöringarna väntar på mig..

0

Svampstaff

svampstaff

20 okt 2008 kl. 20:34

Båt underlättar ju.Brukar iofs.fjollmeta sutare o prylar från land ibland:)

0

Svampstaff

Boman

20 okt 2008 kl. 20:42

Inte lär du hinna se den från E4.Troligen ser du Aspen eller en pyttebit vid Salems kyrka i så fall. Inte hörs trafiken på mina ställen i alla fall. Det är dricksvattenreserv för Fjollholm, ifall nån tappar olja eller annat i Mälaren. Inget fiske, inte ens gå på isen får man. Men titta och njuta får man, gratis;-) Har några fina ställen dit få hittar, oftast får man vara alldeles allena där.
Lommen ropar, fiskgjusarna stör lite också, annars är det bara fåren som hörs, och vinden. Kanske nåt plan högt upp också.

Geraldine, jag syr, därför kom beställningen.

0

Svampstaff

Robban O-hamn

20 okt 2008 kl. 20:44

Vadå fjoll meta! Hmmpf. Har ni aldrig provat Karp. Skickar med två från Hummeln. En krater sjö som bildades för 400 miljoner år sedan om jag kommer i håg rätt. Där finns räkor och tror det är Hornsimpa, vilket är ganska unikt i en insjö.

0

Svampstaff

Robban O-hamn

20 okt 2008 kl. 20:44

Bilder var det ju!

0

Svampstaff

svampstaff

20 okt 2008 kl. 20:48

Metet ligger mig varmt om hjärtat.Med swingtip en burk majs i svartån bl.a..karp e oxå kul, och vi har hornsimpa i vättern:)och nejonögon i kärsbyån 300meter från mitt hus..

0

Svampstaff

GretheF Skåne

20 okt 2008 kl. 21:21

Det ser fridfult ut där, hvad syr du????????????

0

Svampstaff

Boman

20 okt 2008 kl. 22:01

Miljökassar, tygkassar, sånt.

0

Svampstaff

Robban O-hamn

20 okt 2008 kl. 22:07

Svartån är mitt minne ute och far men finns det inte Faren där.

0

Svampstaff

svampstaff

20 okt 2008 kl. 22:38

Lite osäker på faren lr.vimma.Stora björknor och en spillra asp finns det.Har även fått vildvuxen öring på bottenmete där:) och färna då...

0

Svampstaff

B

20 okt 2008 kl. 22:54

Vilken svartå?

0

Svampstaff

svampstaff

20 okt 2008 kl. 22:58

svartån i östergötland från sommen till roxen…

0

Svartån

Brenko

20 okt 2008 kl. 23:04

Där har jag fiskat en sopsäck kilosborrar.. Som smakade dy. :( Och stora gäddor. Smiter från svärmor ibland och parkerar bilen vid bron på vägen till Ljungsbro/Berg från Lnkp.

0

Svartån

svampstaff

20 okt 2008 kl. 23:06

Isch..jag fiskar längre bort mot älvestad-klackeborg…men hela ån är fin, en idyll om våren..

0

till Geraldine

Boman

21 okt 2008 kl. 07:59

Du når mig på miljokassar@yahoo.se, så kan jag berätta mer;-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone